[h=1]Programdaki Etkinliğin Adı: Okuma-Yazma Etkinliği[/h][h=1]Matematik Etkinliğinin Adı: Genişleri Bulalım[/h][h=1]Kavram: Geniş-Dar[/h][h=1]Yaş grubu:5-6[/h][h=1]Süre:30 dk.[/h][h=1]Materyaller: Her çocuk için fotokopi yapılmış etkinlik kağıtları[/h][h=1]Yöntem ve Teknik: Anlatım,Gösterip yaptırma[/h][h=1]Gelişim Alanı: Psikomotor Alan-Bilişsel Alan[/h][h=1]Amaç ve Kazanımlar:[/h][h=1]PSİKOMOTOR ALAN[/h][h=1]AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Yönergeye uygun çizgiler çizer.[/h][h=1]BİLİŞSEL ALAN[/h][h=1]AMAÇ 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.[/h][h=1]* Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.[/h][h=1]AMAÇ 3
ikkatini toplayabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Dikkat edilmesi gereken nesneyi/olayı/durumu fark eder.[/h][h=1]AMAÇ 4:Algıladıklarını hatırlayabilme[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Varlıkların şeklini söyler.[/h][h=1]Öğrenme Süreci:[/h][h=1]Lider hazırlamış olduğu etkinlik kağıdını bütün çocuklara dağıtır. Çocuklardan oradaki resimlerden geniş olanları bulup işaretlemelerini, dar olanları bulup boyamalarını ister.[/h][h=1]Değerlendirme:[/h][h=1][/h]