[h=1]Programdaki Etkinliğin Adı: Müzik[/h][h=1]Matematik Etkinliğinin Adı: Dans Edelim[/h][h=1]Kavram: Geniş-Dar[/h][h=1]Yaş grubu:5-6[/h][h=1]Süre: 30-40 dk.[/h][h=1]Materyaller: Geniş ve dar şekilde hazırlanmış kartondan kalemler, cd çalar[/h][h=1]Yöntem ve Teknik: Söyleyip yaptırma[/h][h=1]Gelişim Alanı: Psikomotor Alan –Bilişsel Alan-Sosyal- Duygusal Alan[/h][h=1]Amaç ve Kazanımlar:[/h][h=1]PSİKOMOTOR ALAN[/h][h=1]AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Sözel yönergelere uygun yürür.[/h][h=1]BİLİŞSEL ALAN[/h][h=1]AMAÇ 3: Dikkatini toplayabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Dikkat edilmesi gereken nesneyi/ durumu/olayı fark eder.[/h][h=1]SOSYAL-DUYGUSAL ALAN[/h][h=1]AMAÇ11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.[/h][h=1]Öğrenme Süreci:[/h][h=1]Lider bugün değişik bir oyun oynayacaklarını söyler ve etrafına halka şeklinde dizilmelerini ister. Çocukların sayısınca hazırlanmış kartondan kalemleri göstererek(yarısı geniş olarak yarısı dar olarak önceden hazırlanmış kalemler) sırayla gelip birer tane almalarını ister. Geniş kalemleri alanların bir kenara dar kalemleri alanların diğer kenara geçmelerini söyler. Daha sonra müzik açılır. Yavaş ritimde geniş kalemleri alanlar dans eder. Hızlı ritimde dar kalemleri alanlar dans eder. Bir grup dans ederken diğer grup donar müzik kapandığında ise tüm çocuklar donarlar. Lider donan çocukların arasında dolaşır ve omzuna dokunduğu çocuk çözülür. Tüm çocuklar çözüldükten sonra etkinlik biter.[/h][h=1]Değerlendirme:[/h][h=1][/h]