Programdaki etkinliğin adı: drama
Matematik etkinliğindeki adı:rüyamızda gezelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal:
Uygulanan yöntem ve teknikler: anlatma yöntemi
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal duygusal alan:
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
Dil alanı:
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Öğrenim süreci:
· Öğretmen çocuklar yere uzandıklarında onları rahatlatacak bir müzik dinletmeye başlar ve çocukların yavaş yavaş uykuya daldıklarını ve uyurken önce yavaş yavaş nefes aldıklarını söyler,aşama aşama nefes alma hızlandırılır,nasıl nefes aldıklarını hissetmeleri için ellerini karınlarına koymaları istenir.Çocuklar nasıl nefes alıyorsunuz yavaş nefes aldığınızda mı karnımız çok yükseliyor yoksa hızlı nefes aldığınızda mı?Siz çok yumuşak bir yatakta yatıyorsunuz bu yatak çok geniş ellerinizi karnınızdan alıp yana doğru açıyorsunuz,dışarıdan bir gürültü geliyor ve sizi rahatsız ediyor siz de kaşlarınızı çatıyorsunuz yani kızıyorsunuz.Evet,şimdi ses gelmiyor artık,rahat rahat uyuyabiliriz,çok derin bir uykuya daldık rüya görmeye başladık,rüyamızda ne görüyoruz acaba?Belki bir palyaço olduk,belki de gözleri gece görmeye başlayan bir baykuş,şimdi. Bize rüyasında ne gördüğünü söylesin (Burada önemli olan çocukların isimlerine dikkat edip rüyasını kısaca anlatmasıdır.)Çocukların rüyası dinlendikten sonra öğretmen şimdi mavi gökyüzünde pamuk gibi yumuşak bulutların üzerindeyiz,renkler ülkesine giden ressamlarız biz,ama nasıl bir resim çizeceğiz bilmiyoruz,şimdi yavaş yavaş gözlerimizi açıyoruz,uyanıyoruz sabah oldu.Çocuklar nasıl bir ülkeye gittiniz rüyanızda hangi renkler vardı?Gece mi gezdiniz yoksa gündüz mü?Peki gece hangi canlıları gördünüz?Çocuklar gözlerimiz gece gören baykuş gibi davranacağız ama bu baykuş gündüz gezmeye gitmiş ve gözleri görmüyormuş,ne yapabilir?
· Canlandırma:Öğretmen çocukları ikili gruplara ayırır biri gündüz gözleri gören bir kuş diğeri de baykuş olur ve birbirlerine yardım ederler,roller değiştirilerek canlandırma devam eder.
·Çocukların fikirleri dinlendikten sonra öğretmen çocuklara şimdi gece ve gündüz neler yaşadık resimlerini çizelim der.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğindeki adı:rüyamızda gezelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal:
Uygulanan yöntem ve teknikler: anlatma yöntemi
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal duygusal alan:
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
Dil alanı:
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Öğrenim süreci:
· Öğretmen çocuklar yere uzandıklarında onları rahatlatacak bir müzik dinletmeye başlar ve çocukların yavaş yavaş uykuya daldıklarını ve uyurken önce yavaş yavaş nefes aldıklarını söyler,aşama aşama nefes alma hızlandırılır,nasıl nefes aldıklarını hissetmeleri için ellerini karınlarına koymaları istenir.Çocuklar nasıl nefes alıyorsunuz yavaş nefes aldığınızda mı karnımız çok yükseliyor yoksa hızlı nefes aldığınızda mı?Siz çok yumuşak bir yatakta yatıyorsunuz bu yatak çok geniş ellerinizi karnınızdan alıp yana doğru açıyorsunuz,dışarıdan bir gürültü geliyor ve sizi rahatsız ediyor siz de kaşlarınızı çatıyorsunuz yani kızıyorsunuz.Evet,şimdi ses gelmiyor artık,rahat rahat uyuyabiliriz,çok derin bir uykuya daldık rüya görmeye başladık,rüyamızda ne görüyoruz acaba?Belki bir palyaço olduk,belki de gözleri gece görmeye başlayan bir baykuş,şimdi. Bize rüyasında ne gördüğünü söylesin (Burada önemli olan çocukların isimlerine dikkat edip rüyasını kısaca anlatmasıdır.)Çocukların rüyası dinlendikten sonra öğretmen şimdi mavi gökyüzünde pamuk gibi yumuşak bulutların üzerindeyiz,renkler ülkesine giden ressamlarız biz,ama nasıl bir resim çizeceğiz bilmiyoruz,şimdi yavaş yavaş gözlerimizi açıyoruz,uyanıyoruz sabah oldu.Çocuklar nasıl bir ülkeye gittiniz rüyanızda hangi renkler vardı?Gece mi gezdiniz yoksa gündüz mü?Peki gece hangi canlıları gördünüz?Çocuklar gözlerimiz gece gören baykuş gibi davranacağız ama bu baykuş gündüz gezmeye gitmiş ve gözleri görmüyormuş,ne yapabilir?
· Canlandırma:Öğretmen çocukları ikili gruplara ayırır biri gündüz gözleri gören bir kuş diğeri de baykuş olur ve birbirlerine yardım ederler,roller değiştirilerek canlandırma devam eder.
·Çocukların fikirleri dinlendikten sonra öğretmen çocuklara şimdi gece ve gündüz neler yaşadık resimlerini çizelim der.
Değerlendirme: