Programdaki etkinliğin adı: türkçe
Matematik etkinliğindeki adı: gece ve gündüzü çizelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal:
Uygulanan yöntem ve teknikler: göstererek yaptırma
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Dil alanı:
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenim süreci:
Değerlendirme:
Matematik etkinliğindeki adı: gece ve gündüzü çizelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal:
Uygulanan yöntem ve teknikler: göstererek yaptırma
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Dil alanı:
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenim süreci:
“Gökyüzü” adlı parmak oyunu oynanır. İşte gece gökyüzü (Ellerle daire yapılır.) Kocaman, parlak bir ay, (Ellerle daire yapılır.) Yanında da yıldızlar.(Ellerin parmakları oynatılır.) Işıl ışıl parlıyorlar! Sence başka neler var? Soru sorma hareketi yapılır. Çocuktan da yanıt istenir. Öğretmen gökyüzü ile ilgili anlatacaklarına böyle bir giriş yapar ve çocuklara gökyüzü, güneş, uzay, ay göstererek çocuklardan bunlarla ilgili bildiklerini anlatmaları istenir. Çocuklara “Güneş’in ses çıkardığını duysaydık nasıl ses çıkarırdı? Ayın ses çıkardığını duysaydık nasıl ses çıkarırdı? Bu sesler ince mi olurdu kalın mı?” şeklinde sorular sorulur, çocukların çıkardıkları sesler dinlenilir. |