Programdaki etkinliğin adı: oyun ve hareket
Matematik etkinliğindeki adı: baş- kuyruk
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: cd çalar
Uygulanan yöntem ve teknikler: gösterek yaptırma
Gelişim alanı: sosyal alan
Amaç ve kazanımlar:
Soysal duygusal alan:
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder
Öğrenim süreci:
· Öğretmen bu oyun için çocukların sıraya girmesini ister ve sıraya giren çocuklara ne yapacaklarını anlamaları için model olur.Müzikle birlikte en önde bulunan dilediği gibi sırayı bozmayacak şekilde dans ederek ilerler,kuyruk durumunda olanlar birinci sırada olanı takip eder.Baş kuyruk dediği anda birinci kuyruk olur,ikinci çocuk lider olur öğretmen ve diğer çocuklar onun yaptığı hareketi yapıp dans etmeye devam ederler.Çocukların hepsi lider olduktan sonra oyun sonlandırılır .
· Öğretmen çocuklara dansımızda birbirimizi takip edip aynı hareketleri yaptık tıpkı ayna gibiydi ama gece ve gündüz canlılar aynı şeyi yapmazlar.Solucan,ateşböceği gece parlar ama gündüz parlamazlar,hindi inek gece sessizdir ama kurbağa ve ağustosböceği gece ses çıkarır.
· Kirpi,baykuş,yarasa,gündüz uyuyup hava karardıktan sonra ortaya çıkarlar der.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğindeki adı: baş- kuyruk
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: cd çalar
Uygulanan yöntem ve teknikler: gösterek yaptırma
Gelişim alanı: sosyal alan
Amaç ve kazanımlar:
Soysal duygusal alan:
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder
Öğrenim süreci:
· Öğretmen bu oyun için çocukların sıraya girmesini ister ve sıraya giren çocuklara ne yapacaklarını anlamaları için model olur.Müzikle birlikte en önde bulunan dilediği gibi sırayı bozmayacak şekilde dans ederek ilerler,kuyruk durumunda olanlar birinci sırada olanı takip eder.Baş kuyruk dediği anda birinci kuyruk olur,ikinci çocuk lider olur öğretmen ve diğer çocuklar onun yaptığı hareketi yapıp dans etmeye devam ederler.Çocukların hepsi lider olduktan sonra oyun sonlandırılır .
· Öğretmen çocuklara dansımızda birbirimizi takip edip aynı hareketleri yaptık tıpkı ayna gibiydi ama gece ve gündüz canlılar aynı şeyi yapmazlar.Solucan,ateşböceği gece parlar ama gündüz parlamazlar,hindi inek gece sessizdir ama kurbağa ve ağustosböceği gece ses çıkarır.
· Kirpi,baykuş,yarasa,gündüz uyuyup hava karardıktan sonra ortaya çıkarlar der.
Değerlendirme: