Programdaki etkinliğin adı: müzik
Matematik etkinliğindeki adı: sar sar makarayı
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: ritm aletleri
Uygulanan yöntem ve teknikler: gösterip yaptırma
Gelişim alanı: sosyal ve dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal duygusal alan:
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
7. Gerektiğinde lideri izler. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
5. Çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur.
Dil alanı:
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Öğrenim süreci:
Ayyy bata bata
Güneş çıka çıka
Dünya döne döne
Gece gündüz-gündüz gece
Sar makarayı sar sar daha hızlı
Atalım kahkahayı
Hah hah hah
· Çocuklara önce şarkı söylenir sonra birlikte tekrar edilir.Bir kere tekrardan sonra öğretmen çocukları dört kişilik üç gruba ayırır ve çocukların bulunduğu gruba uygun ritm tutmaları beklenir birinci grup ellerini vücutlarına sürerek,ikinci grup ellerini şıklatarak,üçüncü grupta ellerini birbirine vurarak ritm çalışması yapar.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğindeki adı: sar sar makarayı
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: ritm aletleri
Uygulanan yöntem ve teknikler: gösterip yaptırma
Gelişim alanı: sosyal ve dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Sosyal duygusal alan:
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
7. Gerektiğinde lideri izler. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
5. Çeşitli materyaller kullanarak ritm oluşturur.
Dil alanı:
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Öğrenim süreci:
Ayyy bata bata
Güneş çıka çıka
Dünya döne döne
Gece gündüz-gündüz gece
Sar makarayı sar sar daha hızlı
Atalım kahkahayı
Hah hah hah
· Çocuklara önce şarkı söylenir sonra birlikte tekrar edilir.Bir kere tekrardan sonra öğretmen çocukları dört kişilik üç gruba ayırır ve çocukların bulunduğu gruba uygun ritm tutmaları beklenir birinci grup ellerini vücutlarına sürerek,ikinci grup ellerini şıklatarak,üçüncü grupta ellerini birbirine vurarak ritm çalışması yapar.
Değerlendirme: