Programdaki etkinliğin adı: fen ve doğa
Matematik etkinliğindeki adı: dünya gibi dönelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: mum, resim kartları
Uygulanan yöntem ve teknikler: göstererek yaptırma
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Dil alanı:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
bilişsel alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenim süreci:
Öğretmen çocukların önbilgilerini öğrenmek amacıya gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu bilen olup olmadığını sorar.Eğer çocukların bu bilgileri doğru ise liderlik yapıp öncelikle anlatmalarına izin verilir,anlatmak istemezlerse ya da ön bilgileri yeterli değilse öğretmen gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu resimleri göstererek anlatmaya başlar.
“Dünya sürekli Güneş etrafında dönmektedir.Bu dönüş sırasında Dünya’nın ,Güneş’e dönük olan tarafı aydınlanır yani orada gündüz yaşanır.Güneş ışınları Dünya’nın Güneş’e dönük olmayan tarafına gelemez yani orada gecedir. Bu dönüş 24 saatte tamamlanır ve buna bir gün denir.Bir yerde gündüz olur hava aydınlanırken diğer yerde hava kararır gece başlar.” der ve çocuklara gece ve gündüz nasıl oluşuyor küçük Dünya olup öğrenelim denir ve bir tane büyük boy mum yakılır.Çocukların sırtları birbirine dönük biçimde çember olmaları istenir ve bizim hem kendi hem de Güneş’in çevresinde dönen Dünya olduğumuz bu mumun da ışık veren Güneş olduğu söylenir.Çocuklar ve öğretmen saat yönünün tersi biçimde dönmeye başlar ve öğretmen mumun ışığı gelen çocuğun gündüzü yaşadığını,görmeyen çocuğun geceyi yaşadığını söyler.Bir süre sonra çocukların hangisi geceyi hangisi gündüzü yaşıyor kendilerinin söylemesi istenir.
Matematik etkinliğindeki adı: dünya gibi dönelim
Kavram: gece-gündüz
Yaş grubu: 5-6 yaş
Süre: 30 dk
Materyal: mum, resim kartları
Uygulanan yöntem ve teknikler: göstererek yaptırma
Gelişim alanı: dil alanı
Amaç ve kazanımlar:
Dil alanı:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
bilişsel alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenim süreci:
Öğretmen çocukların önbilgilerini öğrenmek amacıya gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu bilen olup olmadığını sorar.Eğer çocukların bu bilgileri doğru ise liderlik yapıp öncelikle anlatmalarına izin verilir,anlatmak istemezlerse ya da ön bilgileri yeterli değilse öğretmen gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu resimleri göstererek anlatmaya başlar.
“Dünya sürekli Güneş etrafında dönmektedir.Bu dönüş sırasında Dünya’nın ,Güneş’e dönük olan tarafı aydınlanır yani orada gündüz yaşanır.Güneş ışınları Dünya’nın Güneş’e dönük olmayan tarafına gelemez yani orada gecedir. Bu dönüş 24 saatte tamamlanır ve buna bir gün denir.Bir yerde gündüz olur hava aydınlanırken diğer yerde hava kararır gece başlar.” der ve çocuklara gece ve gündüz nasıl oluşuyor küçük Dünya olup öğrenelim denir ve bir tane büyük boy mum yakılır.Çocukların sırtları birbirine dönük biçimde çember olmaları istenir ve bizim hem kendi hem de Güneş’in çevresinde dönen Dünya olduğumuz bu mumun da ışık veren Güneş olduğu söylenir.Çocuklar ve öğretmen saat yönünün tersi biçimde dönmeye başlar ve öğretmen mumun ışığı gelen çocuğun gündüzü yaşadığını,görmeyen çocuğun geceyi yaşadığını söyler.Bir süre sonra çocukların hangisi geceyi hangisi gündüzü yaşıyor kendilerinin söylemesi istenir.