- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
FOTOĞRAFLARLA ATATÜRK
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 21. Atatürk’ü tanır ve Atatürk’ün Türk toplumu için
önemini açıklar. (Göstergeleri: Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı
olguları söyler. Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri:
Cümle kurarken fiil kullanır.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 11. Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
(Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu
ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.)
MATERYALLER
Atatürk ile ilgili fotoğraflar, renkli kartonlar, farklı büyüklükte kutular, yapıştırıcılar, boyalar.
SÖZCÜKLER
---
KAVRAMLAR
Zıt: Aynı-farklı-benzer
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinlikte Atatürk’ün hangi fotoğrafları vardı?
*Atatürk fotoğraflarından hangilerini beğendin? Neden?
*Başka nerelerde Atatürk ile ilgili resimler/fotoğraflar gördünüz?
AİLE KATILIMI
*Bir köşesine Atatürk fotoğrafı yapıştırılmış resim kâğıtları eve
gönderilir. Ailelere çocukları ile birlikte resmi tamamlamaları
önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Çocuğa, Atatürk’ün hayatı ile basit ve kısa yanıtlı sorular sorulur.
*Atatürk’le ilgili şiiri öğretmen okuduktan sonra çocuğa “Şiiri beğendin mi?” diye sorularak katılımı sağlanabilir.
*Boyama ve yapıştırma etkinliklerinde çocuğun performans düzeyine göre sırasıyla sözel ipucu, işaret ederek yardım, model olma ve fiziksel yardım ipuçları kullanılır. Sözel ipucu dışındaki ipuçları verilirken
yapılan eylem de sözel olarak açıklanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar getirdikleri Atatürk fotoğrafları incelerler. Fotoğrafları nereden buldukları, kiminle
buldukları hakkında konuşulur. Getirilen fotoğraflar arasında benzer fotoğrafların olup
olmadığı incelenir. Benzer ya da aynı olan fotoğraflar gruplandırılır.
*Fotoğraflarda Atatürk’ün ailesindeki kişilerin kimler olduğu, Atatürk’ün neler yaptığı,
fotoğrafın nerede çekilmiş olabileceği ile ilgili sohbet edilir.
*Öğretmen aşağıdaki “Atatürk” şiirini okur.
*“Şiir içinde, Atatürk’ün ailesinden kimler var. Atatürk’ün yaptığı hangi işlerden bahsediliyor?”
gibi sorular sorulur. Atatürk ve ailesi hakkında sohbet edilir.
*Çocuklar, “Zübeyde Hanım ……”, “Okulun bahçesinde Makbule ……” gibi yarım bırakılmış
cümleleri tamamlarlar.
*Ardından çocuklar kendi aileleri ile Atatürk’ün ailesinin benzer ve farklı yönlerini konuşurlar.
*Çocuklara “Atatürk’ün çocukluğu ve ailesi”, “Atatürk yaptığı işler” ile ilgili masa diyerek
masalar tanıtılır. Bütün fotoğraflar başka bir masanın üzerine yayılır. Çocuklar bu masandan
kendi masalarına yönelik istedikleri fotoğrafları alıp kendi masalarına götürürler.
*Masalardan birine farklı renkte kartonlar, diğerine farklı büyüklükte kutular konur. Ayrıca
her iki masada da yapıştırıcılar, boyalar, farklı ip ve kumaş parçaları, kurdeleler vb vardır.
*Her grup bu fotoğrafları ve materyalleri kullanarak istedikleri çalışmayı yaparlar. Çalışmalar
sınıfta sergilenir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 21. Atatürk’ü tanır ve Atatürk’ün Türk toplumu için
önemini açıklar. (Göstergeleri: Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı
olguları söyler. Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri:
Cümle kurarken fiil kullanır.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 11. Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
(Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu
ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.)
MATERYALLER
Atatürk ile ilgili fotoğraflar, renkli kartonlar, farklı büyüklükte kutular, yapıştırıcılar, boyalar.
SÖZCÜKLER
---
KAVRAMLAR
Zıt: Aynı-farklı-benzer
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinlikte Atatürk’ün hangi fotoğrafları vardı?
*Atatürk fotoğraflarından hangilerini beğendin? Neden?
*Başka nerelerde Atatürk ile ilgili resimler/fotoğraflar gördünüz?
AİLE KATILIMI
*Bir köşesine Atatürk fotoğrafı yapıştırılmış resim kâğıtları eve
gönderilir. Ailelere çocukları ile birlikte resmi tamamlamaları
önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Çocuğa, Atatürk’ün hayatı ile basit ve kısa yanıtlı sorular sorulur.
*Atatürk’le ilgili şiiri öğretmen okuduktan sonra çocuğa “Şiiri beğendin mi?” diye sorularak katılımı sağlanabilir.
*Boyama ve yapıştırma etkinliklerinde çocuğun performans düzeyine göre sırasıyla sözel ipucu, işaret ederek yardım, model olma ve fiziksel yardım ipuçları kullanılır. Sözel ipucu dışındaki ipuçları verilirken
yapılan eylem de sözel olarak açıklanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar getirdikleri Atatürk fotoğrafları incelerler. Fotoğrafları nereden buldukları, kiminle
buldukları hakkında konuşulur. Getirilen fotoğraflar arasında benzer fotoğrafların olup
olmadığı incelenir. Benzer ya da aynı olan fotoğraflar gruplandırılır.
*Fotoğraflarda Atatürk’ün ailesindeki kişilerin kimler olduğu, Atatürk’ün neler yaptığı,
fotoğrafın nerede çekilmiş olabileceği ile ilgili sohbet edilir.
*Öğretmen aşağıdaki “Atatürk” şiirini okur.
ATATÜRK
Annesi Zübeyde Hanım,
Benim annem gibi canım.
Babası Ali Rıza Bey,
Ondan öğrenmiş çok şey.
Kardeşi de var adı Makbule,
Büyümüş Atatürk ile.
Dedem küçükken, tehlikedeymiş ülkem.
Cumhuriyeti kurunca, özgür olmuş Türkiye’m.
Ne çok şey yapmışsın sen.
Hem askersin, hem öğretmen.
Teşekkür ederim sana canı gönülden.
Öğretmen: Nuray Taşcı / Mersin
Annesi Zübeyde Hanım,
Benim annem gibi canım.
Babası Ali Rıza Bey,
Ondan öğrenmiş çok şey.
Kardeşi de var adı Makbule,
Büyümüş Atatürk ile.
Dedem küçükken, tehlikedeymiş ülkem.
Cumhuriyeti kurunca, özgür olmuş Türkiye’m.
Ne çok şey yapmışsın sen.
Hem askersin, hem öğretmen.
Teşekkür ederim sana canı gönülden.
Öğretmen: Nuray Taşcı / Mersin
*“Şiir içinde, Atatürk’ün ailesinden kimler var. Atatürk’ün yaptığı hangi işlerden bahsediliyor?”
gibi sorular sorulur. Atatürk ve ailesi hakkında sohbet edilir.
*Çocuklar, “Zübeyde Hanım ……”, “Okulun bahçesinde Makbule ……” gibi yarım bırakılmış
cümleleri tamamlarlar.
*Ardından çocuklar kendi aileleri ile Atatürk’ün ailesinin benzer ve farklı yönlerini konuşurlar.
*Çocuklara “Atatürk’ün çocukluğu ve ailesi”, “Atatürk yaptığı işler” ile ilgili masa diyerek
masalar tanıtılır. Bütün fotoğraflar başka bir masanın üzerine yayılır. Çocuklar bu masandan
kendi masalarına yönelik istedikleri fotoğrafları alıp kendi masalarına götürürler.
*Masalardan birine farklı renkte kartonlar, diğerine farklı büyüklükte kutular konur. Ayrıca
her iki masada da yapıştırıcılar, boyalar, farklı ip ve kumaş parçaları, kurdeleler vb vardır.
*Her grup bu fotoğrafları ve materyalleri kullanarak istedikleri çalışmayı yaparlar. Çalışmalar
sınıfta sergilenir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."