- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Farklı Yüzler (Duygular, Empati)
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
MATERYALLER : Pinpon topu, köpük bardaklar, pipetler, ipler, yapıştırıcı, müzik, keçeli kalem, şönil
SÖZCÜKLER : Mimik, yüz ifadesi, duygular, hissetmek
KAVRAMLAR : Mutlu , Üzgün , Kızgın , Şaşkın
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli duygularda yüz ifadelerinin çizildiği çocuk sayısı kadar pinpon topu sınıfta çeşitli yerlere saklanır.
• Müzik açılarak dans eşliğinde toplar aranır. Her çocuk bir top bulduğunda müzik kapatılır.
• Buldukları topların duygusunu mimikleri ile ifade etmeleri çocuklardan istenir ve çeşitli sorular sorulur.
- Senin topun hangi duyguyu taşıyor ?
- Top neden...... (mutlu, üzgün, kızgın, şaşkın) olabilir?
- Aynı durumda sen olsaydın ne hissederdin?
• Tüm çocukların cevapları alındıktan sonra masalara geçilir.
• Masalara koyulan köpük bardaklar, ipler, pipetler, şönil, keçeli kalem ile toplarını kullanarak bir insan figürü oluşturmaları istenir.
• Tamamlanan çalışmalar ailelerine sunmaları için evlere gönderilir.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfta neler bulduk?
• Bulduğumuz topların üzerinde ne vardı?
• Sizin topunuzdaki ifade hangisiydi?
• Toplarla ne yaptık?
• Topunuzdaki yüz ifadesi size ne hissettirdi?
• Pinpon topu ne için kullanılır? Biz ne için kullandık?
• Daha önce çok mutlu olduğun bir an hatırlıyor musun? Anlatır mısın?
• Daha önce çok şaşırdığın bir zaman hatırlıyor musun? Anlatır mısın?
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile birlikte farklı duyguları mimikleri ile ifade etme oyunu oynayabilecekleri önerisinde bulunulabilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; duygular sadece yüz ifadeleri, mimiklerle değil aynı zamanda ses çıkarılarak da ifade edilebilir.
ÖNERİLER
• Artık materyaller temin edilemiyorsa pinpon topları sayfaya yapıştırılabilir ve çocuk insan figürünü çizerek tamamlayabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
MATERYALLER : Pinpon topu, köpük bardaklar, pipetler, ipler, yapıştırıcı, müzik, keçeli kalem, şönil
SÖZCÜKLER : Mimik, yüz ifadesi, duygular, hissetmek
KAVRAMLAR : Mutlu , Üzgün , Kızgın , Şaşkın
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli duygularda yüz ifadelerinin çizildiği çocuk sayısı kadar pinpon topu sınıfta çeşitli yerlere saklanır.
• Müzik açılarak dans eşliğinde toplar aranır. Her çocuk bir top bulduğunda müzik kapatılır.
• Buldukları topların duygusunu mimikleri ile ifade etmeleri çocuklardan istenir ve çeşitli sorular sorulur.
- Senin topun hangi duyguyu taşıyor ?
- Top neden...... (mutlu, üzgün, kızgın, şaşkın) olabilir?
- Aynı durumda sen olsaydın ne hissederdin?
• Tüm çocukların cevapları alındıktan sonra masalara geçilir.
• Masalara koyulan köpük bardaklar, ipler, pipetler, şönil, keçeli kalem ile toplarını kullanarak bir insan figürü oluşturmaları istenir.
• Tamamlanan çalışmalar ailelerine sunmaları için evlere gönderilir.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfta neler bulduk?
• Bulduğumuz topların üzerinde ne vardı?
• Sizin topunuzdaki ifade hangisiydi?
• Toplarla ne yaptık?
• Topunuzdaki yüz ifadesi size ne hissettirdi?
• Pinpon topu ne için kullanılır? Biz ne için kullandık?
• Daha önce çok mutlu olduğun bir an hatırlıyor musun? Anlatır mısın?
• Daha önce çok şaşırdığın bir zaman hatırlıyor musun? Anlatır mısın?
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile birlikte farklı duyguları mimikleri ile ifade etme oyunu oynayabilecekleri önerisinde bulunulabilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; duygular sadece yüz ifadeleri, mimiklerle değil aynı zamanda ses çıkarılarak da ifade edilebilir.
ÖNERİLER
• Artık materyaller temin edilemiyorsa pinpon topları sayfaya yapıştırılabilir ve çocuk insan figürünü çizerek tamamlayabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."