ETKİNLİĞİN ADI: Büyüyen fasulye
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Fen ve doğa çalışması(bitki yetiştirme)
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, artma azalma,büyük küçük kavramları
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, sosyal-duygusal alanlar.
MATERYALLER: Kuru fasulye taneleri, pamuk, su, kap, ip
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Sosyal-duygusal alan
Amaç4:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
Kazanım4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Kazanım5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
Bilişsel alan:
Amaç2:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım1:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini söyler
Kazanım2:Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap, gözlem, gösterip yaptırma yöntemleri kullanılabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen gerekli malzemeleri getirir. Hep birlikte fasulye kaba yerleştirilip ıslak pamukla üzeri kapatılır ve karanlık bir yere bırakılır.Her hafta fasulyenin boyu ölçülür ve ipe işaret konur.Her hafta ki uzunluk bir önceki ile karşılaştırılır.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Fen ve doğa çalışması(bitki yetiştirme)
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, artma azalma,büyük küçük kavramları
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, sosyal-duygusal alanlar.
MATERYALLER: Kuru fasulye taneleri, pamuk, su, kap, ip
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Sosyal-duygusal alan
Amaç4:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
Kazanım4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Kazanım5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
Bilişsel alan:
Amaç2:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım1:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini söyler
Kazanım2:Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap, gözlem, gösterip yaptırma yöntemleri kullanılabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen gerekli malzemeleri getirir. Hep birlikte fasulye kaba yerleştirilip ıslak pamukla üzeri kapatılır ve karanlık bir yere bırakılır.Her hafta fasulyenin boyu ölçülür ve ipe işaret konur.Her hafta ki uzunluk bir önceki ile karşılaştırılır.
DEĞERLENDİRME: