Programdaki Etkinliğin Adı: Anadili Etkinliği
Matematik Etkinliğin Adı: Güneş İle Papatya
Süre: 15 -20
Kavram: Bulut, rüzgar, papatya, güneş
Yaş Grubu: 5-6
Materyaller: Papatya, bulut, rüzgar, güneş kuklaları
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri çeker / gerer.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1.Duygularını söyler.
2.Duygularının nedenlerini açıklar.
3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1.Gerektiğinde lideri izler.
2. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
3. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
4. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
4. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Lider öğrencilere daire şeklinde oturmalarını söyler. Lider öğrencilere “Güneş ile Papatya” hikayesini okur.
Kocaman bir kırda minicik bir papatya yaşarmış. Papatya eğmiş başını öylece duruyormuş. Bu durumu gören güneş papatyaya seslenmiş:
-Hey minik papatya neden eğdin başını dahi doğrul da güzelliğin görülsün. Demiş
Papatya cevap vermiş:
-Ah parlak güneş açmak istemez miyim? Susuz kaldım bugün nasıl doğrulayım
Güneş:
-Serin rüzgar, güçlü rüzgar nerelerdesin? Haydi! Bir az este bulutu buraya getir
RÜZGAR:
-Beyaz bulut pamuk bulut haydi gelsene papatya susamış eğmiş başını biraz yağmur versene
BULUT:
-İşte ben geldim bol bol yağmur getirdim kana kana iç papatya doğrult başını gülümse yine bize
PAPATYA:
-Hepinize çok teşekkür ederim güneş, bulut ve rüzgar benim iyi dostlarım siz olmasaydınız ben ne yapardım eğri kalır doğrulamazdım.
Gönüllü olan dört öğrenci seçilir. Öğrencilere ne olmak istedikleri sorulur isteklerine göre bulut, rüzgar, papatya ve güneş kuklaları verilerek hikayeyi canlandırmaları istenir.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğin Adı: Güneş İle Papatya
Süre: 15 -20
Kavram: Bulut, rüzgar, papatya, güneş
Yaş Grubu: 5-6
Materyaller: Papatya, bulut, rüzgar, güneş kuklaları
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri çeker / gerer.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1.Duygularını söyler.
2.Duygularının nedenlerini açıklar.
3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1.Gerektiğinde lideri izler.
2. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Dil Alanı
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
3. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
4. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
4. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Lider öğrencilere daire şeklinde oturmalarını söyler. Lider öğrencilere “Güneş ile Papatya” hikayesini okur.
Kocaman bir kırda minicik bir papatya yaşarmış. Papatya eğmiş başını öylece duruyormuş. Bu durumu gören güneş papatyaya seslenmiş:
-Hey minik papatya neden eğdin başını dahi doğrul da güzelliğin görülsün. Demiş
Papatya cevap vermiş:
-Ah parlak güneş açmak istemez miyim? Susuz kaldım bugün nasıl doğrulayım
Güneş:
-Serin rüzgar, güçlü rüzgar nerelerdesin? Haydi! Bir az este bulutu buraya getir
RÜZGAR:
-Beyaz bulut pamuk bulut haydi gelsene papatya susamış eğmiş başını biraz yağmur versene
BULUT:
-İşte ben geldim bol bol yağmur getirdim kana kana iç papatya doğrult başını gülümse yine bize
PAPATYA:
-Hepinize çok teşekkür ederim güneş, bulut ve rüzgar benim iyi dostlarım siz olmasaydınız ben ne yapardım eğri kalır doğrulamazdım.
Gönüllü olan dört öğrenci seçilir. Öğrencilere ne olmak istedikleri sorulur isteklerine göre bulut, rüzgar, papatya ve güneş kuklaları verilerek hikayeyi canlandırmaları istenir.
Değerlendirme: