TARİH: 06.04.2011
ETKİNLİK ADI: SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLARYAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI: PSİKOMOTOR ALAN, BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme
Kazanımlar:
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
3. Nesneleri kullanarak toplama yapar.
4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: GÖSTERİP YAPTIRMA, AÇIKLAYARAK ÖĞRETME
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: kalem, kağıt,çeşitli boyalar
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara örnek sayı yazımları ve topla çıkarma işlemlerini gösterir. Daha sonra dağıttığı kağıtları kendilerinin doldurmalarını ister. İşlemleri bittikten sonra öğretmen kontrol eder ve sonuçlar doğruysa çocuklar kağıtlar da ki şekilleri istedikleri renge boyayarak etkinliği tamamlarlar.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİK ADI: SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLARYAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI: PSİKOMOTOR ALAN, BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme
Kazanımlar:
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
3. Nesneleri kullanarak toplama yapar.
4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: GÖSTERİP YAPTIRMA, AÇIKLAYARAK ÖĞRETME
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: kalem, kağıt,çeşitli boyalar
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara örnek sayı yazımları ve topla çıkarma işlemlerini gösterir. Daha sonra dağıttığı kağıtları kendilerinin doldurmalarını ister. İşlemleri bittikten sonra öğretmen kontrol eder ve sonuçlar doğruysa çocuklar kağıtlar da ki şekilleri istedikleri renge boyayarak etkinliği tamamlarlar.
DEĞERLENDİRME: