Ders Adı:Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi
Etkinlik Adı:Serbest Zaman Etkinliği
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:30 dakika
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar:
Dil Alanı
Amaç 5
inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanımlar1
inlediklerini başkalarına anlatır.
2
inlediklerine ilişkin sorular sorar.
3
inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
4
inlediklerini özetler.
5: Dinlediklerini resim,müzik, drama vb. yollarla sergiler.
Amaç 8:Görsel materyalleri okuyabilir.
Kazanımlar1:Görsel materyalleri inceler.
2:Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3:Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Bilişsel Alan
Amaç2: Olaya ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar1: Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2: Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
Kazanımlar1: Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
Yöntem ve Teknikler: Gözlem Yoluyla İnceleme, Örneklendirme
Materyaller: Sınıf İçi Nesneler ve Sınıftaki Köşeler
Öğrenme Süreci: Öğretmen çocukları güler yüzle karşılar. Daha sonra onlara sınıfı toplu bir şekilde gezdirir. Sınıf içi köşeleri ve sınıfta bulunan nesneleri gösterir. Daha sonra örneğin kukla köşesindeki asılı kuklaların çocuklardan daha uzun olup olmadığını sorar. Çocuklarda evet öğretmenim uzun derler. Ve öğretmende onlara öyleyse kuklalar yukarda siz aşağıdasınız diye onlara yukarda aşağıda kavramını örnekle açıklamış olur. Diğer nesneleride yine aynı şekilde örnekler.
Değerlendirme: Öğretmen çocuklara sınıf içi yaptırdığı bir geziyle yukarda aşağıda kavramını öğretmek istemiştir. Bu öğretme öğrenme sürecinde sınıf içi nesneleri ve köşeleri materyal olarak kullanmıştır. Burada çocuklara yukarda ve aşağıda olanları bu görsel ögelerle örnekleyerek açıklamıştır.
Etkinlik Adı:Serbest Zaman Etkinliği
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:30 dakika
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar:
Dil Alanı
Amaç 5
Kazanımlar1
2
3
4
5: Dinlediklerini resim,müzik, drama vb. yollarla sergiler.
Amaç 8:Görsel materyalleri okuyabilir.
Kazanımlar1:Görsel materyalleri inceler.
2:Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3:Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Bilişsel Alan
Amaç2: Olaya ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar1: Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2: Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
Kazanımlar1: Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
Yöntem ve Teknikler: Gözlem Yoluyla İnceleme, Örneklendirme
Materyaller: Sınıf İçi Nesneler ve Sınıftaki Köşeler
Öğrenme Süreci: Öğretmen çocukları güler yüzle karşılar. Daha sonra onlara sınıfı toplu bir şekilde gezdirir. Sınıf içi köşeleri ve sınıfta bulunan nesneleri gösterir. Daha sonra örneğin kukla köşesindeki asılı kuklaların çocuklardan daha uzun olup olmadığını sorar. Çocuklarda evet öğretmenim uzun derler. Ve öğretmende onlara öyleyse kuklalar yukarda siz aşağıdasınız diye onlara yukarda aşağıda kavramını örnekle açıklamış olur. Diğer nesneleride yine aynı şekilde örnekler.
Değerlendirme: Öğretmen çocuklara sınıf içi yaptırdığı bir geziyle yukarda aşağıda kavramını öğretmek istemiştir. Bu öğretme öğrenme sürecinde sınıf içi nesneleri ve köşeleri materyal olarak kullanmıştır. Burada çocuklara yukarda ve aşağıda olanları bu görsel ögelerle örnekleyerek açıklamıştır.