ETKİNLİĞİN ADI: Kırmızı ayakkabılar
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Anadil etkinlikleri(hikaye)
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, uzun kısa
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil alanı.
MATERYALLER: ip, ayakkabı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Bilişsel alan:
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
Dil alanı:
Amaç5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanım1:Dinlediklerini başkalarına anlatır.
Kazanım2:Dinlediklerine ilişkin farklı sorular sorar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım,
ÖĞRENME SÜRECİ: Ayşe ile annesi bir gün alışverişe çıkar, bir ayakkabı mağazasının önünde dururlar ve annesi ayakkabıya hayranlıkla bakar çünkü çok beğenmiştir. Ayşe bunu görünce anneler günü için o ayakkabıyı almaya karar verir.
Ertesi günü ayakkabı dolabını açar ve annesini ayakkabılarında bir tanesini alır. Cebinden çıkardığı bir ip parçasıyla ayakkabıyı uç kısmından tabanına doğru ölçer ve tam oraya bir işaret koyar kalemle, çünkü Ayşe ayakkabının annesinin ayağına tam olmasını istemektedir. Daha sonra ipi tekrar cebine koyan Ayşe evin karşısındaki ayakkabı mağazasına koşar. Görevliye ipi uzatarak ‘şu kırmızı ayakkabıların bu boyda olanından istiyorum’ der. Görevli Ayşe’nin ne yapmak istediğini anlar ve bir çift kırmızı ayakkabıyı getirir Ayşe’ye. Birlikte ayakkabılar ölçmeye başlarlar ve ayakkabı tam ölçüsüne uygundur Ayşe çok sevinir.Hemen almak istediğini söyler görevliye görevlide ona güzel bir hediye paketi yapar.Ayşe kumbarasındaki tüm paraları çıkarır ve görevliye uzatır.Görevli paraları saydıktan sonra ‘Peki anlaştık tamam’ der,Ayşe heyecanla paketi alır ve evin yolunu tutar.
Ayşe’nin annesi hediyeye çok sevinir ve ayakkabı numarasına uygun ayakkabıyı nasıl seçebildiğine çok şaşırır Ayşe ise kendisiyle gurur duyar ve annesini mutlu edebildiği için çok mutlu olur.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Anadil etkinlikleri(hikaye)
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, uzun kısa
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil alanı.
MATERYALLER: ip, ayakkabı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Bilişsel alan:
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
Dil alanı:
Amaç5:Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanım1:Dinlediklerini başkalarına anlatır.
Kazanım2:Dinlediklerine ilişkin farklı sorular sorar.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatım,
ÖĞRENME SÜRECİ: Ayşe ile annesi bir gün alışverişe çıkar, bir ayakkabı mağazasının önünde dururlar ve annesi ayakkabıya hayranlıkla bakar çünkü çok beğenmiştir. Ayşe bunu görünce anneler günü için o ayakkabıyı almaya karar verir.
Ertesi günü ayakkabı dolabını açar ve annesini ayakkabılarında bir tanesini alır. Cebinden çıkardığı bir ip parçasıyla ayakkabıyı uç kısmından tabanına doğru ölçer ve tam oraya bir işaret koyar kalemle, çünkü Ayşe ayakkabının annesinin ayağına tam olmasını istemektedir. Daha sonra ipi tekrar cebine koyan Ayşe evin karşısındaki ayakkabı mağazasına koşar. Görevliye ipi uzatarak ‘şu kırmızı ayakkabıların bu boyda olanından istiyorum’ der. Görevli Ayşe’nin ne yapmak istediğini anlar ve bir çift kırmızı ayakkabıyı getirir Ayşe’ye. Birlikte ayakkabılar ölçmeye başlarlar ve ayakkabı tam ölçüsüne uygundur Ayşe çok sevinir.Hemen almak istediğini söyler görevliye görevlide ona güzel bir hediye paketi yapar.Ayşe kumbarasındaki tüm paraları çıkarır ve görevliye uzatır.Görevli paraları saydıktan sonra ‘Peki anlaştık tamam’ der,Ayşe heyecanla paketi alır ve evin yolunu tutar.
Ayşe’nin annesi hediyeye çok sevinir ve ayakkabı numarasına uygun ayakkabıyı nasıl seçebildiğine çok şaşırır Ayşe ise kendisiyle gurur duyar ve annesini mutlu edebildiği için çok mutlu olur.
DEĞERLENDİRME: