- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Eşyalar Konuşuyor (Eşyalar)
Etkinlik Çeşidi: Drama ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Kullanım amaçlarına göre gruplar.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. Konuşmak
için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri
yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri
hakkında yorum yapar.)
K8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinlediklerini/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
MG: K5: Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder. (Basit dans
adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.)
MATERYALLER: Resim kartları (Koltuk, sehpa, masa televizyon, abajur, sandalye, radyo, merdiven, halı, yatak, ütü, duvar saati vb.)
SÖZCÜKLER: Vitrin
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfın ortasında toplanılır. “Şu anda oyuncakçı dükkânının
vitrinindeyiz. Hangi oyuncak olduğunuzu siz biliyorsunuz, müzik
eşliğinde dans edeceğiz. Dans ederken hangi oyuncak olduğunuzu düşünün müzik durunca o oyuncağın şeklini alıp hareket
etmeden duracaksınız” denir.
• Müzik eşliğinde bir-iki dakika dans edilir. Müzik durdurulunca
çocuklar düşündükleri eşyanın şeklini alır. Öğretmen çocukların arasında gezerek “Ne güzel oyuncak bunlar böyle” der ve
çocuklara tek tek hangi oyuncak olduğunu sorar. Tekrar müzik
açılır. Diğer yönergeler: Mutfak eşyası satan dükkânın vitrininde
mutfak eşyasısınız. Hangi eşya olduğunuzu siz biliyorsunuz.”
gibi yönergeler değiştirilerek verilir. (Ev eşyası, giyim eşyası,
banyo malzemesi, kırtasiye, bebek eşyaları, temizlik malzemeleri, tamir aletleri, vb. malzemeler satan mağaza vitrinleri oluşturulur.)
• Resim kartları çocuklara dağıtılır. “Bu eşyalar konuşabilseydi
ne söylerlerdi?” diye sorulup bir örnek verilir. (Yatak: zıplamayın
üstümde canım acıyor. Ütü: her şeyi dümdüz yaparım, insanlar
bensiz yapamazlar onun için çok mutluyum vb.)
• Çocukların düşünmelerine fırsat verilip cevaplar alınır. “Sizce
yatak neden böyle söylemiş olabilir? Başka ne diyebilirdi?” gibi
duygu açıklama çalışmaları yapılır.
• Etkinlik sonunda resim kartlarındaki eşya ve malzemeler kullanım amaçlarına göre gruplanır.
DEĞERLENDİRME
• Oynadığımız oyunda hangi mağaza vitrinleri oluşturduk?
• Vitrinlerde hangi eşya ve malzeme oldunuz?
• Canlandırdığınız malzeme ve nesneleri daha farklı nasıl canlandırabilirdiniz?
• Neler hissettiniz?
• Eşyaları konuşturmak size ne hissettirdi?
• Ailenizle hangi mağazalara gittiniz?
Bunların haricinde;
• Daha önce çocukların tasarlayıp çizdikleri evin bölümlerine
kullanılan eşyalar çizilip boyatılabilir.
• Renksiz eşya resimleri boyatılıp, kesilerek bölümlere yapıştırılabilir.
• Gazete ve dergilerden eşya vb. resimler kesilip, kâğıtlara yapıştırılarak grup veya bireysel mağaza vitrini oluşturulur.
AİLE KATILIMI
• Ailelere bu konuda bültenler hazırlanabilir
UYARLAMA
• Sınıgfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
varsa yönergeler normalden biraz daha yavaş ve sakin bir biçimde konuşularak verilmelidir. Çocuğun taklit etmesi için ona
uygun model olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Sınıf içinde çok kullanılmayan veya kullanılırken paylaşılamayan oyuncaklar kullanılarak “Bu oyuncak konuşabilseydi ne söylerdi?” çalışması yapılabilir.
• Ayrıca gereksiz kullanılmış kâğıt, yıpratılmış-yırtılmış-karalanmış kitap, bilerek kırılmış oyuncaklar için de bu çalışma uygulanabilir
• Resim kartları yerine eşyalara ait kuklalar da hazırlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Drama ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Kullanım amaçlarına göre gruplar.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır. Konuşmak
için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri
yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri
hakkında yorum yapar.)
K8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinlediklerini/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
MG: K5: Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder. (Basit dans
adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.)
MATERYALLER: Resim kartları (Koltuk, sehpa, masa televizyon, abajur, sandalye, radyo, merdiven, halı, yatak, ütü, duvar saati vb.)
SÖZCÜKLER: Vitrin
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfın ortasında toplanılır. “Şu anda oyuncakçı dükkânının
vitrinindeyiz. Hangi oyuncak olduğunuzu siz biliyorsunuz, müzik
eşliğinde dans edeceğiz. Dans ederken hangi oyuncak olduğunuzu düşünün müzik durunca o oyuncağın şeklini alıp hareket
etmeden duracaksınız” denir.
• Müzik eşliğinde bir-iki dakika dans edilir. Müzik durdurulunca
çocuklar düşündükleri eşyanın şeklini alır. Öğretmen çocukların arasında gezerek “Ne güzel oyuncak bunlar böyle” der ve
çocuklara tek tek hangi oyuncak olduğunu sorar. Tekrar müzik
açılır. Diğer yönergeler: Mutfak eşyası satan dükkânın vitrininde
mutfak eşyasısınız. Hangi eşya olduğunuzu siz biliyorsunuz.”
gibi yönergeler değiştirilerek verilir. (Ev eşyası, giyim eşyası,
banyo malzemesi, kırtasiye, bebek eşyaları, temizlik malzemeleri, tamir aletleri, vb. malzemeler satan mağaza vitrinleri oluşturulur.)
• Resim kartları çocuklara dağıtılır. “Bu eşyalar konuşabilseydi
ne söylerlerdi?” diye sorulup bir örnek verilir. (Yatak: zıplamayın
üstümde canım acıyor. Ütü: her şeyi dümdüz yaparım, insanlar
bensiz yapamazlar onun için çok mutluyum vb.)
• Çocukların düşünmelerine fırsat verilip cevaplar alınır. “Sizce
yatak neden böyle söylemiş olabilir? Başka ne diyebilirdi?” gibi
duygu açıklama çalışmaları yapılır.
• Etkinlik sonunda resim kartlarındaki eşya ve malzemeler kullanım amaçlarına göre gruplanır.
DEĞERLENDİRME
• Oynadığımız oyunda hangi mağaza vitrinleri oluşturduk?
• Vitrinlerde hangi eşya ve malzeme oldunuz?
• Canlandırdığınız malzeme ve nesneleri daha farklı nasıl canlandırabilirdiniz?
• Neler hissettiniz?
• Eşyaları konuşturmak size ne hissettirdi?
• Ailenizle hangi mağazalara gittiniz?
Bunların haricinde;
• Daha önce çocukların tasarlayıp çizdikleri evin bölümlerine
kullanılan eşyalar çizilip boyatılabilir.
• Renksiz eşya resimleri boyatılıp, kesilerek bölümlere yapıştırılabilir.
• Gazete ve dergilerden eşya vb. resimler kesilip, kâğıtlara yapıştırılarak grup veya bireysel mağaza vitrini oluşturulur.
AİLE KATILIMI
• Ailelere bu konuda bültenler hazırlanabilir
UYARLAMA
• Sınıgfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
varsa yönergeler normalden biraz daha yavaş ve sakin bir biçimde konuşularak verilmelidir. Çocuğun taklit etmesi için ona
uygun model olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Sınıf içinde çok kullanılmayan veya kullanılırken paylaşılamayan oyuncaklar kullanılarak “Bu oyuncak konuşabilseydi ne söylerdi?” çalışması yapılabilir.
• Ayrıca gereksiz kullanılmış kâğıt, yıpratılmış-yırtılmış-karalanmış kitap, bilerek kırılmış oyuncaklar için de bu çalışma uygulanabilir
• Resim kartları yerine eşyalara ait kuklalar da hazırlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."