- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
EŞLİ YÜRÜME
Etkinlik Çeşidi: Hareket (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48 – 60 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
Motor Gelişim
Kazanım 1.Yer değiştirme hareketlerini yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür. Kayma adımı yaparak belirli
mesafede ilerler. )
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar. (Göstergeleri: Ağırlığını
bir noktadan diğerine aktarır. Başlama, durma ile ilgili denge
hareketlerini yapar.)
MATERYALLER
Müzik CD’si.
SÖZCÜKLER
Kurdele
KAVRAMLAR
Zıt: Hızlı - yavaş
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Arkadaşlarımızla ne yaptık? Nasıl yürüyüşler yaptık?
*Eşli hareket etmek için nelere dikkat etmemiz gerekir?
*Arkadaşınızla birlikte yürümeye çalışırken zorlandınız mı?
Neden? En çok hangi yürüyüş türü hoşunuza gitti?
*Daha önce arkadaşlarınızla buna benzer oyunlar oynamış
mıydınız?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocukları ile eşli yürüme oyununu oynamaları önerilir.
UYARLAMA
*Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
*Sınıfta otizmli bir çocuk varsa akran arkadaş modeli ile uygulama yapılır.
*Yürüyüş sırasında çocuğun gereksinim duyması durumunda öğretmen tarafından sırasıyla; sözel yardım, işaret ederek ipucu verme, model olma, fiziksel yardım ipuçları verilir.
*Sözel yardım dışındaki ipuçları verilirken eş zamanlı olarak sözel bir şekilde ne yapıldığı açıklanır. Örneğin, çocuğun eşinin yanına geçmesi için işaret edilirken “Arkadaşının yanına geç.” yönergesi ile
yapılması istenilen eylem açıklanır.
*Yürüyüş ile ilgili yönergeler verilirken çocukla göz teması kurularak kısa ve net cümleler kullanılmalıdır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Öğretmen çocuklara daha önce davet etmiş olduğu bir
arkadaşını tanıtır.
*Öğretmen ve arkadaşı el ele tutuşurlar. Öğretmen arkadaşıyla
birlikte “eşli yürüyüş” yapacağını açıklar.
*Çocukların “Hızlı yürüme, yavaş yürüme” gibi yönergeleri
doğrultusunda öğretmen ve arkadaşı koordineli bir şekilde
yürür.
*Ardından çocuklar eşli yürüyüş yapmak için ikili gruplar olurlar
ve ele ele tutuşurlar.
*“Hızlı yürüme, yavaş yürüme, yaklaşarak ve uzaklaşarak yürüme,
kayma adımı ile yürüme gibi ve tek ayak üzerinde durma
gibi …” yönergelerle yürüme şekilleri çeşitlendirilir. Çocuklar
birbirleriyle uyum içinde aynı hareketleri yapmaya çalışırlar.
*Müzik açılır, müzik eşliğinde çocuklar kendi belirledikleri bir
hareketi eşleri ile uyum içinde yapmaya çalışırlar.
*Çocuklar müzik açıldığında eşleri ile belirledikleri hareketi
yapmaya başlarlar, müzik kapatıldığında ise dururlar. Müziğin
açılması ve kapanmasına uygun bir şekilde çocuklar eşleri ile
birlikte hareketlerini yaparlar ya da dururlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Hareket (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48 – 60 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
Motor Gelişim
Kazanım 1.Yer değiştirme hareketlerini yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür. Kayma adımı yaparak belirli
mesafede ilerler. )
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar. (Göstergeleri: Ağırlığını
bir noktadan diğerine aktarır. Başlama, durma ile ilgili denge
hareketlerini yapar.)
MATERYALLER
Müzik CD’si.
SÖZCÜKLER
Kurdele
KAVRAMLAR
Zıt: Hızlı - yavaş
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Arkadaşlarımızla ne yaptık? Nasıl yürüyüşler yaptık?
*Eşli hareket etmek için nelere dikkat etmemiz gerekir?
*Arkadaşınızla birlikte yürümeye çalışırken zorlandınız mı?
Neden? En çok hangi yürüyüş türü hoşunuza gitti?
*Daha önce arkadaşlarınızla buna benzer oyunlar oynamış
mıydınız?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocukları ile eşli yürüme oyununu oynamaları önerilir.
UYARLAMA
*Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
*Sınıfta otizmli bir çocuk varsa akran arkadaş modeli ile uygulama yapılır.
*Yürüyüş sırasında çocuğun gereksinim duyması durumunda öğretmen tarafından sırasıyla; sözel yardım, işaret ederek ipucu verme, model olma, fiziksel yardım ipuçları verilir.
*Sözel yardım dışındaki ipuçları verilirken eş zamanlı olarak sözel bir şekilde ne yapıldığı açıklanır. Örneğin, çocuğun eşinin yanına geçmesi için işaret edilirken “Arkadaşının yanına geç.” yönergesi ile
yapılması istenilen eylem açıklanır.
*Yürüyüş ile ilgili yönergeler verilirken çocukla göz teması kurularak kısa ve net cümleler kullanılmalıdır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Öğretmen çocuklara daha önce davet etmiş olduğu bir
arkadaşını tanıtır.
*Öğretmen ve arkadaşı el ele tutuşurlar. Öğretmen arkadaşıyla
birlikte “eşli yürüyüş” yapacağını açıklar.
*Çocukların “Hızlı yürüme, yavaş yürüme” gibi yönergeleri
doğrultusunda öğretmen ve arkadaşı koordineli bir şekilde
yürür.
*Ardından çocuklar eşli yürüyüş yapmak için ikili gruplar olurlar
ve ele ele tutuşurlar.
*“Hızlı yürüme, yavaş yürüme, yaklaşarak ve uzaklaşarak yürüme,
kayma adımı ile yürüme gibi ve tek ayak üzerinde durma
gibi …” yönergelerle yürüme şekilleri çeşitlendirilir. Çocuklar
birbirleriyle uyum içinde aynı hareketleri yapmaya çalışırlar.
*Müzik açılır, müzik eşliğinde çocuklar kendi belirledikleri bir
hareketi eşleri ile uyum içinde yapmaya çalışırlar.
*Çocuklar müzik açıldığında eşleri ile belirledikleri hareketi
yapmaya başlarlar, müzik kapatıldığında ise dururlar. Müziğin
açılması ve kapanmasına uygun bir şekilde çocuklar eşleri ile
birlikte hareketlerini yaparlar ya da dururlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."