PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI=Artık Materyal
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI=Eski-Yeni Kumaşlarla Sayılar
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5–6
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Kağıt, kumaş, makas
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER=Gösterip Yaptırma
GELİŞİM ALANI=Psikomotor Alan
Amaç2=El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanım13=Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç3=Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1-Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2-Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç4=Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
2-Varlıkların rengini söyler.
4-Varlıkların şeklini söyler.
5-Varlıkların sayısının söyler.
7.Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
Amaç5=Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar
2-Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
3-Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
8-Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Amaç10=Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanım1=Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ= Çocuklara uygun bir ortam hazırlandıktan sonra yapılacak etkinlik anlatılır. Sonra eski ve yeni kumaşlar kesilmiş olarak verilir. Çocuktan kare, daire, üçgen şekillerini renk, sayı, şekline göre eşleştirmeleri istenir. Daha sonra çocuklara da eski ve yeni kumaşlar verilerek kare, daire ve üçgen şekillerini istenilen sayıda ve istenilen renk kumaşta kesmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME=
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI=Eski-Yeni Kumaşlarla Sayılar
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5–6
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Kağıt, kumaş, makas
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER=Gösterip Yaptırma
GELİŞİM ALANI=Psikomotor Alan
Amaç2=El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanım13=Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç3=Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1-Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2-Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç4=Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
2-Varlıkların rengini söyler.
4-Varlıkların şeklini söyler.
5-Varlıkların sayısının söyler.
7.Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
Amaç5=Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar
2-Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
3-Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
8-Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Amaç10=Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanım1=Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ= Çocuklara uygun bir ortam hazırlandıktan sonra yapılacak etkinlik anlatılır. Sonra eski ve yeni kumaşlar kesilmiş olarak verilir. Çocuktan kare, daire, üçgen şekillerini renk, sayı, şekline göre eşleştirmeleri istenir. Daha sonra çocuklara da eski ve yeni kumaşlar verilerek kare, daire ve üçgen şekillerini istenilen sayıda ve istenilen renk kumaşta kesmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME=