TARİH: 07.04.2011 PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI =Okuma-yazmaya Hazırlık Çalışmaları
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI =Eski-Yeniyle ilgili bilişsel etkinlik
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5-6 yaş
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Çocuk sayısına göre hazırlanmış kağıtlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç2=Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1-Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2-Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç4=Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanım5=Varlıkların sayısını söyler.
Amaç5=Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanım8=Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Amaç9=Nesneleri sayabilme
Kazanım3=Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Kazanım4=Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
ÖĞRENME SÜRECİ= Hazırlanan etkinlik kağıtları uygun bir ortam oluşturularak çocuklara ne yapmalarını istediğimiz anlatılır. Kağıtlar çocuklara dağıtılır. Eski ve yeni şeklinde çizilen resimlerde gördükleri nesneleri sayılarına göre eşleştirmeleri istenen çocuklardan etkinlik sonunda ne yaptıklarını anlatmaları istenir. Başarıyla tamamlanan etkinlik sonunda doğru yapan çocuklar ödüllendirilir.
DEĞERLENDİRME=
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI =Eski-Yeniyle ilgili bilişsel etkinlik
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5-6 yaş
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Çocuk sayısına göre hazırlanmış kağıtlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç2=Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1-Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2-Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç4=Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanım5=Varlıkların sayısını söyler.
Amaç5=Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanım8=Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Amaç9=Nesneleri sayabilme
Kazanım3=Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Kazanım4=Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
ÖĞRENME SÜRECİ= Hazırlanan etkinlik kağıtları uygun bir ortam oluşturularak çocuklara ne yapmalarını istediğimiz anlatılır. Kağıtlar çocuklara dağıtılır. Eski ve yeni şeklinde çizilen resimlerde gördükleri nesneleri sayılarına göre eşleştirmeleri istenen çocuklardan etkinlik sonunda ne yaptıklarını anlatmaları istenir. Başarıyla tamamlanan etkinlik sonunda doğru yapan çocuklar ödüllendirilir.
DEĞERLENDİRME=