PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI=Fen ve Doğa Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI=Eski-Yeni marakaslar
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5-6
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Marakas müzik cd si
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER=Gösterip yaptırma
GELİŞİM ALANI=Dil Alanı
Amaç1=Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1-Sesin kaynağını söyler.
2-Sesin geldiği yönü belirler.
4-Verilen sese benzer sesler çıkarır.
GELİŞİM ALANI=Sosyal-Duygusal Alan
Amaç11=Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1-Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
5-Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç3=Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1-Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ=Uygun bir ortam oluşturularak çocuklara yapmalarını istediğimiz etkinlik anlatılır. Müzik etkinliği yapılırken çocuklara eski-yeni kumaşlardan yapılan marakaslarla ritim tutmalarını isteriz ve marakasların hangisinin yeni hangisinin eski kumaştan yapıldığını sorarız.
DEĞERLENDİRME=
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI=Eski-Yeni marakaslar
KAVRAM=Eski-Yeni
YAŞ=5-6
SÜRE=15 dk
MATERYALLER=Marakas müzik cd si
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER=Gösterip yaptırma
GELİŞİM ALANI=Dil Alanı
Amaç1=Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1-Sesin kaynağını söyler.
2-Sesin geldiği yönü belirler.
4-Verilen sese benzer sesler çıkarır.
GELİŞİM ALANI=Sosyal-Duygusal Alan
Amaç11=Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1-Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
5-Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
GELİŞİM ALANI=Bilişsel Alan
Amaç3=Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1-Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ=Uygun bir ortam oluşturularak çocuklara yapmalarını istediğimiz etkinlik anlatılır. Müzik etkinliği yapılırken çocuklara eski-yeni kumaşlardan yapılan marakaslarla ritim tutmalarını isteriz ve marakasların hangisinin yeni hangisinin eski kumaştan yapıldığını sorarız.
DEĞERLENDİRME=