Engelli Çocuklarda Okul öncesi eğitimin önemi ve erken eğitim
Normal çocuklar doğduktan sonra okul çağına kadar bir çok şey öğrenirler. Yaşadıkları dünyayı tanırlar, insanlarla etkileşim kurarlar ve bir çok gelişim alanında olumlu davranışlar kazanırlar. Ancak, engelli çocukların gelişim alanları normallere göre önemli farlılıklar gösterir. Engelli çocuklarında gelişim alanlarının normaller gibi olması isteniyorsa eğitimlerinin programlanmaları gerekir.
Erken eğitim kavramı, çocuğun gelişim alanlarındaki olumsuzlukları gidermek için yapılan çalışmaları ifade eder. Bu çalışmalar rehabilitasyon hizmetleri eğitim uygulamaları, iş birliği ve psikolojik desteği içerir.
Son yıllarda engel gruplarında ailelerin , engelli çocuklarının eğitimlerine aktif şekilde katılma gerekliliği savunulur.
Erken eğitimle çocukların eğitimlerinin yanı sıra ailelerinde eğitilmesi sağlanır. Yeni yaklaşımlarda aile sadece verilen eğitimim uygulayan değil işbirlikçi, çocuğun sorunlarına çözümler üretebilen, nitelikte olması gerektiği savunulur. Yine kaynaklar aile-öğretmen işbirliğini hem çocuğun gelişimine hem de aile-öğretmen ilişkisine olumlu katkılar sağlayacağını savunur. Öğretmeni çocukla ilgili bilmediği bir özelik iş birliği ile paylaşılırsa çocuk öğretmen arasında olası problemlerin önüne geçer. Çalışmalar ailelerin çocuklarının gelişimler üzerinde çok önemli etkiye sahip olduklarını gösterir. Çocuğuyla konuşan anne-babanın, ona sebepler anlatan anne-babanın çocuklarının dil gelişimleri mutlaka iyi olacaktır.
Okul eğitim amacına uygun, programlı, aileyle işbirliği yapılarak ve ailenin aktif katılımıyla yapılmalıdır
Normal çocuklar doğduktan sonra okul çağına kadar bir çok şey öğrenirler. Yaşadıkları dünyayı tanırlar, insanlarla etkileşim kurarlar ve bir çok gelişim alanında olumlu davranışlar kazanırlar. Ancak, engelli çocukların gelişim alanları normallere göre önemli farlılıklar gösterir. Engelli çocuklarında gelişim alanlarının normaller gibi olması isteniyorsa eğitimlerinin programlanmaları gerekir.
Erken eğitim kavramı, çocuğun gelişim alanlarındaki olumsuzlukları gidermek için yapılan çalışmaları ifade eder. Bu çalışmalar rehabilitasyon hizmetleri eğitim uygulamaları, iş birliği ve psikolojik desteği içerir.
Son yıllarda engel gruplarında ailelerin , engelli çocuklarının eğitimlerine aktif şekilde katılma gerekliliği savunulur.
Erken eğitimle çocukların eğitimlerinin yanı sıra ailelerinde eğitilmesi sağlanır. Yeni yaklaşımlarda aile sadece verilen eğitimim uygulayan değil işbirlikçi, çocuğun sorunlarına çözümler üretebilen, nitelikte olması gerektiği savunulur. Yine kaynaklar aile-öğretmen işbirliğini hem çocuğun gelişimine hem de aile-öğretmen ilişkisine olumlu katkılar sağlayacağını savunur. Öğretmeni çocukla ilgili bilmediği bir özelik iş birliği ile paylaşılırsa çocuk öğretmen arasında olası problemlerin önüne geçer. Çalışmalar ailelerin çocuklarının gelişimler üzerinde çok önemli etkiye sahip olduklarını gösterir. Çocuğuyla konuşan anne-babanın, ona sebepler anlatan anne-babanın çocuklarının dil gelişimleri mutlaka iyi olacaktır.
Okul eğitim amacına uygun, programlı, aileyle işbirliği yapılarak ve ailenin aktif katılımıyla yapılmalıdır