- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Eller Yere, Eller Kâğıda (Sayma, Sıfır, 1-10, Toplama-Çıkarma)
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. 10’a kadar
olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı
söyler.)
K16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.)
MATERYALLER: El kalıbı için renkli kartonlar, makas, kalem ve yapıştırıcılar
SÖZCÜKLER: Zemin
KAVRAMLAR: Sayı/sayma: 0, 1-10
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla el kalıbı çizme ve kesme çalışması yapılır.
• Kesilen renkli el kalıpları zemine karışık olarak yerleştirilir.
• Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler.
• Müzik durunca bir renk söylenir. Çocuklar söylenen renkteki
el kalıplarını bulup ellerini üzerine koyarlar.
• Her turda bulunan renklerden biri eksiltilerek yerde tek el kalana kadar oyun devam ettirilir.
• Son el de yerden alınarak zeminde kaç el kaldığı sorulur. Sıfır
kavramına ulaşıldıktan sonra çocuklara cevabı sıfır olan sorular
yöneltilir (Sınıfta kaç araba var? Sınıfta kaç ağaç var? vb).
• Herkes kendi el kalıbını alır.
• Masalara geçilir. Her çocuğa bir kâğıt verilir.
• Çocuklar el kalıplarını avuç içlerinden yapıştırırlar. Parmaklara
yapıştırıcı sürülmez. Parmakların hareketli kalması sağlanır.
• Tüm parmaklar geriye doğru katlanır ve kaç parmak kaldığı
sorulur.
• Parmaklarla sayma, toplama ve çıkartma işlemleri yapılır.
• Çocukların bulduğu işlemler kâğıtların altına not alınır.
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 0 rakamı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile çözmeleri için basit toplama ve çıkarma
çalışmaları gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, öğrendiği
sayıları sayma ve parmaklarla gösterme çalışması yapılabilir.
ÖNERİLER
• Sınıf mevcudu kalıp çıkarmaya uygun değilse kalıplar çizilerek
verilebilir, çocukların kesmesi sağlanabilir.
• Etkinlik sonraki aşamada, parmakların sayılması ve altına parmak sayısını gösteren rakamların konması şeklinde devam ettirilebilir.
• Abaküs kullanımı gösterilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. 10’a kadar
olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı
söyler.)
K16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.)
MATERYALLER: El kalıbı için renkli kartonlar, makas, kalem ve yapıştırıcılar
SÖZCÜKLER: Zemin
KAVRAMLAR: Sayı/sayma: 0, 1-10
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla el kalıbı çizme ve kesme çalışması yapılır.
• Kesilen renkli el kalıpları zemine karışık olarak yerleştirilir.
• Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler.
• Müzik durunca bir renk söylenir. Çocuklar söylenen renkteki
el kalıplarını bulup ellerini üzerine koyarlar.
• Her turda bulunan renklerden biri eksiltilerek yerde tek el kalana kadar oyun devam ettirilir.
• Son el de yerden alınarak zeminde kaç el kaldığı sorulur. Sıfır
kavramına ulaşıldıktan sonra çocuklara cevabı sıfır olan sorular
yöneltilir (Sınıfta kaç araba var? Sınıfta kaç ağaç var? vb).
• Herkes kendi el kalıbını alır.
• Masalara geçilir. Her çocuğa bir kâğıt verilir.
• Çocuklar el kalıplarını avuç içlerinden yapıştırırlar. Parmaklara
yapıştırıcı sürülmez. Parmakların hareketli kalması sağlanır.
• Tüm parmaklar geriye doğru katlanır ve kaç parmak kaldığı
sorulur.
• Parmaklarla sayma, toplama ve çıkartma işlemleri yapılır.
• Çocukların bulduğu işlemler kâğıtların altına not alınır.
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 0 rakamı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile çözmeleri için basit toplama ve çıkarma
çalışmaları gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, öğrendiği
sayıları sayma ve parmaklarla gösterme çalışması yapılabilir.
ÖNERİLER
• Sınıf mevcudu kalıp çıkarmaya uygun değilse kalıplar çizilerek
verilebilir, çocukların kesmesi sağlanabilir.
• Etkinlik sonraki aşamada, parmakların sayılması ve altına parmak sayısını gösteren rakamların konması şeklinde devam ettirilebilir.
• Abaküs kullanımı gösterilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."