Programdaki Etkinliğin Adı : Müzik Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı : Şarkı – Yaramaz Elmalar
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 10 dk
Kullanılacak Materyaller : Elma şeklinde maskeler
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Anlatma Tekniği – Grup Çalışması
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan - Bilişsel Alan – Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 5 : Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4 : Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Kazanım 6 : Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Dil Alanı
Amaç 5 : Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanım 5 : Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocuklardan altı kişi seçer.Beş elma ve bir ağaç olarak çocukları ayırır.Elmalara elma maskesi verir. Boş bir alana geçilir.Elmaların ağacın etrafında toplanarak şarkı eşliğinde ileri-geri,yerlerinde zıplamaları istenir. Öğretmen şarkıya başlar ve elmalar sırasıyla ağaçtan düştü dendiğinde kaç elma sayısı dendiyse o kadar elma yere oturur.
YARAMAZ ELMALAR
Dalda duran beş elma
Dalda duran beş elma
Gel haydi sen de baksana
Aaaa elmanın birisi düştü
Dalda duran dört elma
Dalda duran dört elma
Gel haydi sen de elmalara baksana
Aaaaaa elmanın üçü düştü
Dalda duran bir elma
Dalda duran bir elma
Kaldı Yalnız başına.
Matematik Etkinliğinin Adı : Şarkı – Yaramaz Elmalar
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 10 dk
Kullanılacak Materyaller : Elma şeklinde maskeler
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Anlatma Tekniği – Grup Çalışması
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan - Bilişsel Alan – Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 5 : Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4 : Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Kazanım 6 : Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Dil Alanı
Amaç 5 : Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanım 5 : Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocuklardan altı kişi seçer.Beş elma ve bir ağaç olarak çocukları ayırır.Elmalara elma maskesi verir. Boş bir alana geçilir.Elmaların ağacın etrafında toplanarak şarkı eşliğinde ileri-geri,yerlerinde zıplamaları istenir. Öğretmen şarkıya başlar ve elmalar sırasıyla ağaçtan düştü dendiğinde kaç elma sayısı dendiyse o kadar elma yere oturur.
YARAMAZ ELMALAR
Dalda duran beş elma
Dalda duran beş elma
Gel haydi sen de baksana
Aaaa elmanın birisi düştü
Dalda duran dört elma
Dalda duran dört elma
Gel haydi sen de elmalara baksana
Aaaaaa elmanın üçü düştü
Dalda duran bir elma
Dalda duran bir elma
Kaldı Yalnız başına.