Programdaki Etkinliğin Adı : Ana Dili Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı : Parmak Oyunu – Parmak Kardeşler
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 15 dk
Kullanılacak Materyaller : Parmaklarımız
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı : Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde karşısına dizer. Hepsinden ellerini kaldırmalarını ve kendisi şarkıyı söylerken parmaklarıyla yaptıklarını çocuklarında yapmasını ister.Başlamadan eller yumruk şeklindedir ve havadadır.
PARMAK KARDEŞLER
Gürbüz bir parmak ( Baş parmağını gösterir )
Ne hoştur sayı saymak
İşte bunlar iki ( iki parmağını gösterir )
İkinin var iki teki
Şimdi üç oldular,azıcık çoğaldılar ( Üç parmağını gösterir )
Dört oldu bunlar bakın ( Dört parmağını gösterir )
Beş kardeş ne güzeldir ( Elini açar )
Hepsi de bir eldir
Şimdi altı kardeş oldular ( Diğer elinden de bir parmak açar )
Altı bir daha yedi, daha sayma bitmedi ( Bir parmak daha açar )
Bunlarda sekiz kardeş ( sekiz prmağını gösterir )
Hepsi de ikiz kardeş
Şimdi dokuz oldu parmaklar ( Dokuz parmağını gösterir )
Parmaklar on oldu, eller parmakla doldu. ( On parmağını da açarak gösterir )
Matematik Etkinliğinin Adı : Parmak Oyunu – Parmak Kardeşler
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 15 dk
Kullanılacak Materyaller : Parmaklarımız
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı : Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde karşısına dizer. Hepsinden ellerini kaldırmalarını ve kendisi şarkıyı söylerken parmaklarıyla yaptıklarını çocuklarında yapmasını ister.Başlamadan eller yumruk şeklindedir ve havadadır.
PARMAK KARDEŞLER
Gürbüz bir parmak ( Baş parmağını gösterir )
Ne hoştur sayı saymak
İşte bunlar iki ( iki parmağını gösterir )
İkinin var iki teki
Şimdi üç oldular,azıcık çoğaldılar ( Üç parmağını gösterir )
Dört oldu bunlar bakın ( Dört parmağını gösterir )
Beş kardeş ne güzeldir ( Elini açar )
Hepsi de bir eldir
Şimdi altı kardeş oldular ( Diğer elinden de bir parmak açar )
Altı bir daha yedi, daha sayma bitmedi ( Bir parmak daha açar )
Bunlarda sekiz kardeş ( sekiz prmağını gösterir )
Hepsi de ikiz kardeş
Şimdi dokuz oldu parmaklar ( Dokuz parmağını gösterir )
Parmaklar on oldu, eller parmakla doldu. ( On parmağını da açarak gösterir )