Programdaki Etkinliğin Adı : Serbest Zaman Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı : Artık Materyal Çalışması – Haydi Arı Yapalım
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 30 dk
Kullanılacak Materyaller : Pet tabaklar , yapıştırıcı , sarı el işi kağıdı , siyah fon kartonu , cırt , makas ve üzerinde yuvarlak şekli bulunan cetvel
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Gösterip Yaptırma – Anlatma Tekniği
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan ve Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 2 : El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 7 : El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Kazanım 13 : Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
Kazanım 14 : Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Amaç 4 : Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 5 : Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları masa etrafında ki sandalyelere oturtur.Masanın üzerinde ki malzemeleri göstererek, “Bu gün kullanmadığımız eşyalardan arı yapacağız.” der.
Çocukların yanına öğretmen de oturarak, kendisine bakmalarını ve yönergelere uygun olarak hareket etmelerini söyleyerek kendisi de aynı etkinliğin çocuklarla yapar.
İlk olarak pet tabakları sarı el işi kağıdıyla kaplarlar.Ardından öğretmenin on parçaya ayırdığı cırtların bir yüzünü arının üzerine yapıştırırlar.Bu işlemden sonra siyah fon kartonunu elleriyle ya da şekilli makasla on tane yuvarlak oluştururlar.Cırtların öbür yüzünü de bu kestikleri siyah yuvarlaklara yapıştırırlar.Bütün bu işlem bitince etkinlikte asıl verilmesi gereken kavram çocuğa çeşitli yönergelerle uygulatarak öğretilir.
Öğretmen : ” 2 siyah yuvarlak arının üzerine yapıştırınız, 1 tane yuvarlığı tekrar çıkartınız,5 yuvarlak daha yapıştırınız, kaç yuvarlak oldu arının üzerinde? “ gibi sorularla çocuğa eğlenceli bir şekilde eksiltme artırma yaptırarak, etkinliğin sonunda arının üzerinde istenen kadar siyah nokta olmasını sağlar.
Matematik Etkinliğinin Adı : Artık Materyal Çalışması – Haydi Arı Yapalım
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 30 dk
Kullanılacak Materyaller : Pet tabaklar , yapıştırıcı , sarı el işi kağıdı , siyah fon kartonu , cırt , makas ve üzerinde yuvarlak şekli bulunan cetvel
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Gösterip Yaptırma – Anlatma Tekniği
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan ve Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 2 : El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 7 : El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Kazanım 13 : Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
Kazanım 14 : Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Amaç 4 : Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 5 : Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları masa etrafında ki sandalyelere oturtur.Masanın üzerinde ki malzemeleri göstererek, “Bu gün kullanmadığımız eşyalardan arı yapacağız.” der.
Çocukların yanına öğretmen de oturarak, kendisine bakmalarını ve yönergelere uygun olarak hareket etmelerini söyleyerek kendisi de aynı etkinliğin çocuklarla yapar.
İlk olarak pet tabakları sarı el işi kağıdıyla kaplarlar.Ardından öğretmenin on parçaya ayırdığı cırtların bir yüzünü arının üzerine yapıştırırlar.Bu işlemden sonra siyah fon kartonunu elleriyle ya da şekilli makasla on tane yuvarlak oluştururlar.Cırtların öbür yüzünü de bu kestikleri siyah yuvarlaklara yapıştırırlar.Bütün bu işlem bitince etkinlikte asıl verilmesi gereken kavram çocuğa çeşitli yönergelerle uygulatarak öğretilir.
Öğretmen : ” 2 siyah yuvarlak arının üzerine yapıştırınız, 1 tane yuvarlığı tekrar çıkartınız,5 yuvarlak daha yapıştırınız, kaç yuvarlak oldu arının üzerinde? “ gibi sorularla çocuğa eğlenceli bir şekilde eksiltme artırma yaptırarak, etkinliğin sonunda arının üzerinde istenen kadar siyah nokta olmasını sağlar.