PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Okuma-Yazma Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI :
KAVRAM
üz-Yamuk
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:10-15 dk
MATERYALLER:Renkli kalemler,dosya kağıdı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Anlatma,gösterip-yaptırma,soru-cevap
GELİŞİM ALANI
il alanı,bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DİL ALANI
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
3.Konuşurken sesinin tonunu istediği biçimde ayarlar.
4.Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
Amaç 3.Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
2.Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun olarak konuşur.
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark eder
2.Dikkatini nesne,durum,olay üzerinde yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ :Öğretmen sınıfa girdi.Öğrencilerin hal-hatırlarını sordu.Onlarla yaptığı kısa konuşmadan sonra olardan arı olmalarını ve sırayla masanın etrafındaki sandalyelere oturmalarını istedi.Sınıfı:’’Ayşe arı ,Ali arının yanına kondu.’’ Şeklindeki yönergelerle istediği şekilde oturttu.Amaç ve kazanımlarına göre etkinliğini uygulamaya başladı.Çocuklara ilgili materyalleri dağıttı.(Renkli kalemler ve üzerinde konuya ilişkin şemaların olduğu dosya kağıtları.)Çocuklara düz ve yamuk konularını açıkladı.konuyla ilgili çevremizden örnekler verdi ve çocuklara örnek bir uygulama yaptıktan sonra onlardan uygulamaları yapmalarını istedi.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI :
KAVRAM
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:10-15 dk
MATERYALLER:Renkli kalemler,dosya kağıdı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Anlatma,gösterip-yaptırma,soru-cevap
GELİŞİM ALANI
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DİL ALANI
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
3.Konuşurken sesinin tonunu istediği biçimde ayarlar.
4.Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
Amaç 3.Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
2.Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun olarak konuşur.
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu,olayı fark eder
2.Dikkatini nesne,durum,olay üzerinde yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ :Öğretmen sınıfa girdi.Öğrencilerin hal-hatırlarını sordu.Onlarla yaptığı kısa konuşmadan sonra olardan arı olmalarını ve sırayla masanın etrafındaki sandalyelere oturmalarını istedi.Sınıfı:’’Ayşe arı ,Ali arının yanına kondu.’’ Şeklindeki yönergelerle istediği şekilde oturttu.Amaç ve kazanımlarına göre etkinliğini uygulamaya başladı.Çocuklara ilgili materyalleri dağıttı.(Renkli kalemler ve üzerinde konuya ilişkin şemaların olduğu dosya kağıtları.)Çocuklara düz ve yamuk konularını açıkladı.konuyla ilgili çevremizden örnekler verdi ve çocuklara örnek bir uygulama yaptıktan sonra onlardan uygulamaları yapmalarını istedi.
DEĞERLENDİRME: