PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekil Avı
KAVRAM: Düz-Yamuk
YAŞ GRUBU: 4-6 yaş
SÜRE: 15-20 dk
MATERYALLER:
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma, gösterip-yaptırma, soru-cevap
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan ve dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL VE DİL ALANI
Amaç 4.Verilen nesne, olay ya da varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2.Verilen nesneleri şekillerine göre gruplar.
Amaç 9.Mekanda konum kavramı ile ilgili verilen yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
3.VErilen yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ:Çocuklara çevremizde gizlenmiş ya da rahatlıkla görülebilecek şekilde bir çok düz ve yamuk şeklin olduğu anlatılır ve bunlara örnek verilir, çocuklardan da örnek vermeleri istenir.Ardından çocuklara sınıf içinde de gizlenmiş düz ve yamuk nesnelerin olduğu söylenir.Tüm çocukların istenen şekilden bir örnek bulup getirerek o şeklin olduğu bir sepet ya da masaya koymaları istenir.Oyun bu şekilde devam eder.
DEĞERLENDİRME
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekil Avı
KAVRAM: Düz-Yamuk
YAŞ GRUBU: 4-6 yaş
SÜRE: 15-20 dk
MATERYALLER:
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma, gösterip-yaptırma, soru-cevap
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan ve dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL VE DİL ALANI
Amaç 4.Verilen nesne, olay ya da varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2.Verilen nesneleri şekillerine göre gruplar.
Amaç 9.Mekanda konum kavramı ile ilgili verilen yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
3.VErilen yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ:Çocuklara çevremizde gizlenmiş ya da rahatlıkla görülebilecek şekilde bir çok düz ve yamuk şeklin olduğu anlatılır ve bunlara örnek verilir, çocuklardan da örnek vermeleri istenir.Ardından çocuklara sınıf içinde de gizlenmiş düz ve yamuk nesnelerin olduğu söylenir.Tüm çocukların istenen şekilden bir örnek bulup getirerek o şeklin olduğu bir sepet ya da masaya koymaları istenir.Oyun bu şekilde devam eder.
DEĞERLENDİRME