PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Türkçe-Dil Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Dağ ve Yol
KAVRAM
üz-Yamuk
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:10-15 dk
MATERYALLER:
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Anlatma,soru-cevap
GELİŞİM ALANI:
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DİL ALANI:
Amaç 1.Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
2.Sesin geldiği yönü belirler.
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
Amaç 6.Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamına uygun olarak kullanır.
DAĞ VE YOL
Dağ çok üzgündü.Kendini çok yalnız hissediyordu.Tam eteğindeki düz yoldan çok sayıda araba geçiyor,insanlar yürüyordu.Ama o çok yalnızdı.Kimse onun yanına gelmiyordu.
Bir gün yola sormak istedi.’’Ben çok mutsuzum.Yamuk olduğum için insanlar beni ulaşım için seçmiyor.Hep seni seçiyorlar.Ben de senin gibi düz olmak istiyorum.’’dedi.
Yol ise ‘Dağ kardeş seni anlıyorum.Çünkü sen çok yalnızsın.Bense çok mutluyum.Aslında bunun bir yolu var.’’ Dedi.
ÖĞRENME SÜRECİ:Eğitimci sınıfa geldi.Çocukları yarım ay şeklinde oturttu.Şu soruları sordu:
Düz nedir?
Çevrenizde sizce düz nesneler var mı?
Yamuk nedir?
Çevrenizde sizce yamuk nesneler var mı?
Gelen cevaplar doğrultusunda düz ve yamuk nesneleri göstererek anlamlarını açıkladı.Sonra yukarıdaki hikayeyi sonuç bölümüne kadar okudu ve gerisini çocuklara bıraktı.Şu soruları sordu:
Sizce bu hikayenin sonu nasıl bitebilir?
Nasıl bitseydi daha iyi olurdu?
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Dağ ve Yol
KAVRAM
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:10-15 dk
MATERYALLER:
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Anlatma,soru-cevap
GELİŞİM ALANI:
AMAÇ VE KAZANIMLAR
DİL ALANI:
Amaç 1.Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
2.Sesin geldiği yönü belirler.
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
5.Söz almak için sırasını bekler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
Amaç 6.Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamına uygun olarak kullanır.
DAĞ VE YOL
Dağ çok üzgündü.Kendini çok yalnız hissediyordu.Tam eteğindeki düz yoldan çok sayıda araba geçiyor,insanlar yürüyordu.Ama o çok yalnızdı.Kimse onun yanına gelmiyordu.
Bir gün yola sormak istedi.’’Ben çok mutsuzum.Yamuk olduğum için insanlar beni ulaşım için seçmiyor.Hep seni seçiyorlar.Ben de senin gibi düz olmak istiyorum.’’dedi.
Yol ise ‘Dağ kardeş seni anlıyorum.Çünkü sen çok yalnızsın.Bense çok mutluyum.Aslında bunun bir yolu var.’’ Dedi.
ÖĞRENME SÜRECİ:Eğitimci sınıfa geldi.Çocukları yarım ay şeklinde oturttu.Şu soruları sordu:
Düz nedir?
Çevrenizde sizce düz nesneler var mı?
Yamuk nedir?
Çevrenizde sizce yamuk nesneler var mı?
Gelen cevaplar doğrultusunda düz ve yamuk nesneleri göstererek anlamlarını açıkladı.Sonra yukarıdaki hikayeyi sonuç bölümüne kadar okudu ve gerisini çocuklara bıraktı.Şu soruları sordu:
Sizce bu hikayenin sonu nasıl bitebilir?
Nasıl bitseydi daha iyi olurdu?
DEĞERLENDİRME: