28.04.2011 PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI : Okuma-Yazma Etkinliği MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Renkli Köşeler KAVRAM: Kenar-Köşe YAŞ GRUBU: 4-5 yaş SÜRE: 20 dakika MATERYALLER: Pastel boya, Bilişsel etkinlik Kağıtları, Siyah kuru boya kalemi UYGULANAN YÖNTEM ve TEKNİKLER: Anlatma GELİŞİM ALANI: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan AMAÇ ve KAZANIMLAR: Psikomotor Alan Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer. Bilişsel Alan Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar 3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 9. Eş nesnelere örnek verir. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler. 2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar ve köşe kavramını öğrencilerine anlattıktan sonra öğrencileri ile kenarı, köşesi olan günlük hayattan örnek eşyalar vermelerini ister.Daha sonra öğrencilerine çeşitli nesnelerin resimlerinin bulunduğu bilişsel etkinlik kağıtlarını dağıtır.Öğrencilerle nesneler hakkında konuşur.Etkinlik kağıdında bulunan noktalı üçgen,kare dikdörtgen ve daire şekillerini birleştirip şekilleri çizmelerini ve karşı taraftaki nesnelerle şekil olarak benzeyen resimleri ok ile birleştirmelerini ve köşeli olanları maviye boyamalarını ister.
DEĞERLENDİRME:
Kazanımlar 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer. Bilişsel Alan Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar 3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 9. Eş nesnelere örnek verir. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler. 2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar ve köşe kavramını öğrencilerine anlattıktan sonra öğrencileri ile kenarı, köşesi olan günlük hayattan örnek eşyalar vermelerini ister.Daha sonra öğrencilerine çeşitli nesnelerin resimlerinin bulunduğu bilişsel etkinlik kağıtlarını dağıtır.Öğrencilerle nesneler hakkında konuşur.Etkinlik kağıdında bulunan noktalı üçgen,kare dikdörtgen ve daire şekillerini birleştirip şekilleri çizmelerini ve karşı taraftaki nesnelerle şekil olarak benzeyen resimleri ok ile birleştirmelerini ve köşeli olanları maviye boyamalarını ister.
DEĞERLENDİRME: