Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 5 – 6
Süre : 20 – 25 dk
Materyal : Tebeşir, tef
Gelişim Alanı : Dil Alanı
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar:
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasına bekler.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar:
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çeşitli aralıklarla yere üç çizgi çizer. Bir bölüm dün, bir bölüm bugün ve bir bölüm de yarın olur. Çocuklar çizginin başında yan yana dururlar. Öğretmen tefi çalmaya başlar. Çocuklar, her tef çalışında bir çizginin üzerinden atlarlar. Öğretmen tefi çalmayı bıraktığında çocuklar hangi bölmedeyse o bölüme uygun bir cümle kurarlar.
“Dün okulda ………….yaptık”
“Bugün okulda ………….yaptık”
“Yarın okulda ………….yapacağız”
Yanlış cümle kuran çocuk yanar.
Değerlendirme:
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 5 – 6
Süre : 20 – 25 dk
Materyal : Tebeşir, tef
Gelişim Alanı : Dil Alanı
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar:
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasına bekler.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar:
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çeşitli aralıklarla yere üç çizgi çizer. Bir bölüm dün, bir bölüm bugün ve bir bölüm de yarın olur. Çocuklar çizginin başında yan yana dururlar. Öğretmen tefi çalmaya başlar. Çocuklar, her tef çalışında bir çizginin üzerinden atlarlar. Öğretmen tefi çalmayı bıraktığında çocuklar hangi bölmedeyse o bölüme uygun bir cümle kurarlar.
“Dün okulda ………….yaptık”
“Bugün okulda ………….yaptık”
“Yarın okulda ………….yapacağız”
Yanlış cümle kuran çocuk yanar.
Değerlendirme: