Programdaki Etkinliğin Adı : Drama Çalışmaları
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 5 - 6
Süre : 10 – 15 dak.
Materyal : Resim kartları
Gelişim Alanı : Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2: Duygularını fark edebilme
Kazanımlar:
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar:
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar:
2. dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar:
1. Olay ya da varlıkları söyler.
2. Olay ya da varlıkların sırasını söyler
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocuklara çember şeklinde oturmalarını söyler. Sınıfı seçme yöntemini kullanarak üç gruba ayırır. Elindeki kartları öğrencilere dağıtır. Kartları alan gruplara diğer arkadaşlarına göstermemelerini söyler. Sonra onlara iki dakika süre tanır. Resimde gördükleri olayı sırasına göre drama yöntemini kullanarak canlandırmalarını ister. Kartlarda bir olayın dün, bugün ve yarın kavramları ile ilgili bölümlerinin resmi var. Drama yapıldıktan sonra her gruptan bir sözcü seçilir. Canlandırdıkları olayı anlatmaları istenir. Öğretmen olayın dün, bugün ve yarına ait bölümleri hakkında konuşur. Öğretmen olaylarla ilgili kavramlar hakkında sorular sorar.
Değerlendirme:
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 5 - 6
Süre : 10 – 15 dak.
Materyal : Resim kartları
Gelişim Alanı : Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2: Duygularını fark edebilme
Kazanımlar:
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar:
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar:
2. dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar:
1. Olay ya da varlıkları söyler.
2. Olay ya da varlıkların sırasını söyler
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocuklara çember şeklinde oturmalarını söyler. Sınıfı seçme yöntemini kullanarak üç gruba ayırır. Elindeki kartları öğrencilere dağıtır. Kartları alan gruplara diğer arkadaşlarına göstermemelerini söyler. Sonra onlara iki dakika süre tanır. Resimde gördükleri olayı sırasına göre drama yöntemini kullanarak canlandırmalarını ister. Kartlarda bir olayın dün, bugün ve yarın kavramları ile ilgili bölümlerinin resmi var. Drama yapıldıktan sonra her gruptan bir sözcü seçilir. Canlandırdıkları olayı anlatmaları istenir. Öğretmen olayın dün, bugün ve yarına ait bölümleri hakkında konuşur. Öğretmen olaylarla ilgili kavramlar hakkında sorular sorar.
Değerlendirme: