Programdaki Etkinliğin Adı : Serbest Zaman Etkinliği
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 4 - 5
Süre : 3 gün
Materyal : Fon kartonu, değişik şekillerde nesneler, bol bol güneş ışığı ve rüzgarda uçmasın diye sabitlemek için birkaç tane taş
Gelişim Alanı : Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar:
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
Amaç 17: Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar:
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen öğrencilerine “bugün” beraber gölgelendirme çalışması yapacağız der. Öğrencileri ile bazı nesneler seçer ve bunları fon kartonu üzerinde istedikleri şekilde dizmelerini ister. Öğretmen son olarak da çalışmayı direk güney alan bir yere koyup sabitler. 2-3 saat bekledikten sonra nesnelerin gölgeleri kağıda çıkmış oluyor. Bir gün sonra öğretmen öğrencilerine “dün” hangi çalışmayı yaptıklarını sorar. Fon kağıdı üzerine konan nesneleri saklar ve öğrencilerine gölgelere bakarak bunların hangi şekillere ait olduğunu sorar. Daha sonra öğretmen yardın sizden şekillere bakarak nesnelerle gölgeleri eşleştirmenizi istiyorum der.
Değerlendirme:
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 4 - 5
Süre : 3 gün
Materyal : Fon kartonu, değişik şekillerde nesneler, bol bol güneş ışığı ve rüzgarda uçmasın diye sabitlemek için birkaç tane taş
Gelişim Alanı : Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar:
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
Amaç 17: Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar:
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen öğrencilerine “bugün” beraber gölgelendirme çalışması yapacağız der. Öğrencileri ile bazı nesneler seçer ve bunları fon kartonu üzerinde istedikleri şekilde dizmelerini ister. Öğretmen son olarak da çalışmayı direk güney alan bir yere koyup sabitler. 2-3 saat bekledikten sonra nesnelerin gölgeleri kağıda çıkmış oluyor. Bir gün sonra öğretmen öğrencilerine “dün” hangi çalışmayı yaptıklarını sorar. Fon kağıdı üzerine konan nesneleri saklar ve öğrencilerine gölgelere bakarak bunların hangi şekillere ait olduğunu sorar. Daha sonra öğretmen yardın sizden şekillere bakarak nesnelerle gölgeleri eşleştirmenizi istiyorum der.
Değerlendirme: