- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Dört Mevsim Dört Orman (Mevsimler)
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2 :Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.(Gercek
durumu inceler)
K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın kokusunu
söyler.)
K18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Olayları oluş zamanına
göre sıralar.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir
yetişkine yazdırır.)
SDG: K3 : Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri
alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler
oluşturur.)
MATERYALLER: Karton masura/rulo, hayvan maketleri,
tahta meyve kasalar, toprak, kurumuş yapraklar, ağaç dalları,
kozalaklar, kar spreyi, fon kartonlar, makas, yapıştırıcı, artık
materyaller
SÖZCÜKLER: Orman, mevsim, toprak, kar
KAVRAMLAR: Zaman : Mevsim
ÖĞRENME SÜRECİ
• İçinde bulunulan mevsimin özellikleri, çevrede nelerin değiştiği yönünde gözlemler yapılmasına fırsat verilir.
• Yapılan gözlemler esnasında çocukların duygu ve düşünceleri
öğretmen tarafından not edilir.
• Mevsimlere göre değişiklik gösteren orman resimleri gösterilir
ve resimler arasındaki benzerlik ve farklılıklar üzerinde sohbet
edilir.
• Sınıfa mevsimlere göre değişiklik gösteren orman modelleri
yapılmak üzere dört merkez kurulur.
• Her masaya bir ahşap meyve kasası konulur ve çocukların
eşit olarak masalara dağılımı sağlanır.
• Birinci masanın ilkbahar ormanı, ikinci masanın yaz ormanı,
üçüncü masanın sonbahar ormanı, dördüncü masanın kış ormanı tasarlayacağı açıklanır.
• Her masaya o mevsime ait materyaller konulur. Öncelikle kasalar içlerine toprak doldurulur. Sınıfta biriktirilen artık materyallerden ağaçlar yapılabileceği, hayvan maketlerinin ormana yerleştirilebileceği vb. örnekler verilerek yönlendirme yapılır.
• Orman çalışmaları tamamlandıktan sonra her grubun yaptığı
çalışmayı anlatması için fırsat verilir.
• Yapılan çalışmalar sınıf içinde uygun yerlere yerleştirilir.
• Çocuklara, daha sonra da orman modelleri üzerinde değişiklikler yapabilecekleri, çeşitli materyaller getirip ormanlarına ekleyebilecekleri söylenir.
DEĞERLENDİRME
• Sence ağaçlar neden yapraklarını döker?
• Kışın hayvanlar nerede yaşıyor olabilir?
• Hangi mevsimde nasıl giyinmeliyiz?
• Ormanda hangi hayvanlar yaşar?
• Kış, ilkbahar, yaz ve sonbahar mevsimleri arasında ne gibi değişiklikler görüyorsun?
• Sen bir mevsim olsan hangisi olmak isterdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarla doğa gezisi yapmaları, çocukların çevredeki değişimleri yakından incelemelerine ortam sağlamaları
istenebilir.
• Ailelerden orman modelleri için çocuklarla birlikte materyal
bulup okula göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli olduğu düşünülen bir çocuk varsa,
etkinlikle ilgili analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarında
sorular yöneltilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Çocukların etkinlikleri yaparken iş birliği içinde yaptıklarında
daha kolay etkinlik yapabilecekleri hatırlatılmalı ve olumlu yönlendirmelerle bu değer desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• 4 mevsim aynı anda hazırlamak yerine, hangi mevsim yaşanıyorsa o mevsime göre sadece bir tane orman maketi hazırlanabilir. Daha sonra değişen mevsimlere göre ormanda yenilikler,
değişiklikler yapılabilir.
• Eğer orman bir tane yapılacaksa sene basında etkinliğe başlamak dört mevsimi de oluşturmak ve gözlemlemek acısından
doğru olacaktır.
• Meyve kasası yerine derin olmayan karton kutular da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2 :Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.(Gercek
durumu inceler)
K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın kokusunu
söyler.)
K18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Olayları oluş zamanına
göre sıralar.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir
yetişkine yazdırır.)
SDG: K3 : Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri
alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler
oluşturur.)
MATERYALLER: Karton masura/rulo, hayvan maketleri,
tahta meyve kasalar, toprak, kurumuş yapraklar, ağaç dalları,
kozalaklar, kar spreyi, fon kartonlar, makas, yapıştırıcı, artık
materyaller
SÖZCÜKLER: Orman, mevsim, toprak, kar
KAVRAMLAR: Zaman : Mevsim
ÖĞRENME SÜRECİ
• İçinde bulunulan mevsimin özellikleri, çevrede nelerin değiştiği yönünde gözlemler yapılmasına fırsat verilir.
• Yapılan gözlemler esnasında çocukların duygu ve düşünceleri
öğretmen tarafından not edilir.
• Mevsimlere göre değişiklik gösteren orman resimleri gösterilir
ve resimler arasındaki benzerlik ve farklılıklar üzerinde sohbet
edilir.
• Sınıfa mevsimlere göre değişiklik gösteren orman modelleri
yapılmak üzere dört merkez kurulur.
• Her masaya bir ahşap meyve kasası konulur ve çocukların
eşit olarak masalara dağılımı sağlanır.
• Birinci masanın ilkbahar ormanı, ikinci masanın yaz ormanı,
üçüncü masanın sonbahar ormanı, dördüncü masanın kış ormanı tasarlayacağı açıklanır.
• Her masaya o mevsime ait materyaller konulur. Öncelikle kasalar içlerine toprak doldurulur. Sınıfta biriktirilen artık materyallerden ağaçlar yapılabileceği, hayvan maketlerinin ormana yerleştirilebileceği vb. örnekler verilerek yönlendirme yapılır.
• Orman çalışmaları tamamlandıktan sonra her grubun yaptığı
çalışmayı anlatması için fırsat verilir.
• Yapılan çalışmalar sınıf içinde uygun yerlere yerleştirilir.
• Çocuklara, daha sonra da orman modelleri üzerinde değişiklikler yapabilecekleri, çeşitli materyaller getirip ormanlarına ekleyebilecekleri söylenir.
DEĞERLENDİRME
• Sence ağaçlar neden yapraklarını döker?
• Kışın hayvanlar nerede yaşıyor olabilir?
• Hangi mevsimde nasıl giyinmeliyiz?
• Ormanda hangi hayvanlar yaşar?
• Kış, ilkbahar, yaz ve sonbahar mevsimleri arasında ne gibi değişiklikler görüyorsun?
• Sen bir mevsim olsan hangisi olmak isterdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarla doğa gezisi yapmaları, çocukların çevredeki değişimleri yakından incelemelerine ortam sağlamaları
istenebilir.
• Ailelerden orman modelleri için çocuklarla birlikte materyal
bulup okula göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli olduğu düşünülen bir çocuk varsa,
etkinlikle ilgili analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarında
sorular yöneltilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Çocukların etkinlikleri yaparken iş birliği içinde yaptıklarında
daha kolay etkinlik yapabilecekleri hatırlatılmalı ve olumlu yönlendirmelerle bu değer desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• 4 mevsim aynı anda hazırlamak yerine, hangi mevsim yaşanıyorsa o mevsime göre sadece bir tane orman maketi hazırlanabilir. Daha sonra değişen mevsimlere göre ormanda yenilikler,
değişiklikler yapılabilir.
• Eğer orman bir tane yapılacaksa sene basında etkinliğe başlamak dört mevsimi de oluşturmak ve gözlemlemek acısından
doğru olacaktır.
• Meyve kasası yerine derin olmayan karton kutular da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."