Tarih:
Programdaki Etkinliğin Adı: Sanat Etkinliği(artık materyal çalışması)
Matematik Etkinliğinin Adı:
Kavram: Doğru-Eğri
Yaş Grubu:4-6
Süre: 20 dk
Kullanılan Yöntem ve Teknikler: Anlatım, gösterip yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Materyaller: nohut, makarna ve yapıştırıcı
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri üst üste/ yan yana/ iç içe dizer.
2. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
3. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Bilişsel Alan
Amaç2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1.Varlıkların şeklini söyler
Öğrenme Süreci:
Lider öğrencilerle doğru ve eğri kavramlarıyla ilgili konuşur. Öğrencilerin kâğıtlara doğru ve eğri çizgiler çizmelerine rehberlik eder. Öğrencilere eğri çizgilere nohut, doğru çizgilere ise makarna yapıştırmalarını söyler. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.
Değerlendirme
Programdaki Etkinliğin Adı: Sanat Etkinliği(artık materyal çalışması)
Matematik Etkinliğinin Adı:
Kavram: Doğru-Eğri
Yaş Grubu:4-6
Süre: 20 dk
Kullanılan Yöntem ve Teknikler: Anlatım, gösterip yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Materyaller: nohut, makarna ve yapıştırıcı
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri üst üste/ yan yana/ iç içe dizer.
2. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
3. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Bilişsel Alan
Amaç2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1.Varlıkların şeklini söyler
Öğrenme Süreci:
Lider öğrencilerle doğru ve eğri kavramlarıyla ilgili konuşur. Öğrencilerin kâğıtlara doğru ve eğri çizgiler çizmelerine rehberlik eder. Öğrencilere eğri çizgilere nohut, doğru çizgilere ise makarna yapıştırmalarını söyler. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.
Değerlendirme