Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

DOĞA OLAYLARI VE MEVSİMLER

Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
3,827
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
[size=medium]OYUNLAR
KAR TANELER

4–5 öğrenci rüzgâr olur. Diğerleri kar taneleridirler. Rüzgâr grubu kol kola girerek kar tanelerine doğru üfler. Kar taneleri rüzgârın estiği yöne doğru savrulurlar.


METEOR ÇARPMASI
Bir çocuk meteor olur. Diğerleri ise ikili gruplar halinde ya da tek başına binaları canlandırırlar. Meteor, önceden belirlenmiş bir alanda (uzay) serserice bir süre dolaştıktan sonra atmosfere yani binaların olduğu bölüme gelir. Binalara çarpmaya başlar. Meteor binaları yıkmaya çalışırken binalar ise sıkı durup yıkılmamaya çalışırlar. En sona kalan bina diğer oyunda meteor olur

YAĞMUR- ŞİMŞEK- RÜZGÂR- DOLU
Her kelime için bir devinim atanır. Öğretmenin verdiği yönergeye uygun olarak çocuklar doğru hareketi yaparlar. Şaşıran oyundan çıkar.

GÜNEŞ VE AY
Yere büyükçe bir daire, dairenin içine de hilal şeklinde bir ay çizilir. Önce çocuklar dairenin çevresinde halka olurlar. Öğretmen “güneş” dediğinde, dairenin içine dağılırlar. ”Ay” dediğinde, sıkışarak hilâl şeklinin içine sığmaya çalışırlar. Yanılan, çizgilere basan oyundan çıkar. Yanılmadan ve çizgilere basmadan oyunu tamamlayanlar kazanmış sayılırlar.


GÜNEŞ OLUŞTURMA
Büyük boyutta fon kartonu ile hazırlanmış olan sarı daire şekli halı üzerine yerleştirilir. Çocuklar halı üzerine otururlar. Sayışma ile seçilen ebenin gözleri bağlanır. Önceden hazırlanan sarı üçgen parçaları, görmeden dairenin çevresine dizerek, ebenin güneş: oluşturmaya çalışması istenir. Arkadaşları onu yönlendirmek için güneşe yaklaşınca “Sıcak”, uzaklaşınca “soğuk” diye seslenirler. Güneş ışınlarını, düzgün dizenler alkışlanır.

KARDAN ADAM VE GÜNEŞ
“Kardan Adam ve Güneş” oyunu için, sayışma ile çocuklar arasından bir güneş seçilir. Diğer çocuklar kar, kardan adam, kartopu, buz vb. olurlar. Aldıkları rolün gerektirdiği şekilde, sınıf içinde dağılarak dururlar. Güneş çocukların arasında dolaşır. İstediği çocuklara dokunur. Dokunulan çocuk, yavaş yavaş erimeyi hareketler yoluyla canlandırır (Gevşer, yere yığılır, su olur, akar vb.)

FIRTINA-DOLU-KAR
“Fırtına-Dolu-Kar” oyunu, öğretmenin verdiği yönergeler ile oynanır. Çocuklar ayakta yan yana dururlar. “Fırtına” denilince eller havada yanlara sallanarak vuu... sesleri çıkarırlar; “dolu” denilince çocuklar ellerini göğüslerine vurarak ses çıkarırlar; “kar” denilince hiç ses çıkarmadan parmaklarını sallayarak, karların hareketini canlandırırlar. Yanılan oyundan çıkar ve arkadaşlarını izler.



DRAMA

Lider “şimdi hepimiz gökyüzündeki bulutlarız, gökyüzünde dolaşıyoruz, dolaşırken diğer bulutlara çarpmıyoruz” der. Lider “hafiften rüzgar esmeye başladı, rüzgar bulutları sürüklemeye başladı”, “rüzgar gittikçe hızlanıyor, bulutlar da gökyüzünde daha hızlı ilerliyor, birbirlerine çarpmamaya çalışıyorlar” gibi yönergeler kullanır. Lider çocuklara “bulutlar ileride gördükleri pembe dünyaya doğru ilerlemek istiyorlar (lider daha önceden pembe bir örtüyü sınıfın uygun bir yerine asmıştır), ama rüzgar bulutların ilerlemesini engelliyor. Bulutlar ilerlemeye çalışıyor, rüzgar bulutların ilerlemesini engellemeye devam ediyor”. Bir süre devam edilir. Lider “bulutlar, hep birlikte sessizce rüzgarı dinleyelim. Ben duyuyorum, eğer istediği şeyleri yaparsak bizim mavi dünyaya gitmemize yardımcı olacağını söylüyor. Acaba rüzgar bizden ne istiyor?” der ve çocuklardan (bulutlardan) gelen yanıtlar dikkate alınarak rüzgarın istekleri yapılır. Lider de bu arada “rüzgar, tek ayak üzerinde durmamızı istiyor, tek ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor, çift ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor” der ve çocukların söylenen yönergeye uygun hareket etmelerini sağlar. Lider “rüzgar artık esmiyor, bulutlarımız çok yorulmuşlar, yavaş yavaş pembe dünyaya doğru ilerlemeye devam ediyorlar. Bulutlar pembe dünyaya gelirler. Burada çok güzel oyuncaklarla karşılaşırlar ve bu oyuncaklarla oynarlar” der.


Etkinliğin İsmi:Sonbaharın Resmi
Seçilen Renk:Sarı
Katılımcı Sayısı:Tüm sınıf
Araç Gereçler:------
Amaç:Sonbahar kavramını verilen yönergelere uygun bir biçimde bedenini kullanarak kavrayabilme ve gruplaşma sorununu ortadan kaldırma
Öğretmen, çocuklara etkinliğe başlamadan önce ‘’ Sonbahar Mevsiminde’’ doğada ve canlılarda ne gibi değişiklikler olduğuna dair genel bilgiler verir çocuklarla konuşur ve etkinliğe geçer.
Öğretmenin yönergesiyle çocuklar el ele tutuşarak halka olurlar.Öğretmen çocuklara: ‘Şimdi  Sonbaharın Resmini çizeceğiz hep beraber’’der  ve etkinliğe başlar.Öğretmen ortaya geçerek söz ve hareketlerle gerekli yönergeleri veriri ve çocuklar onu takip ederek canlandırmaya başlarlar.Öğretmen:
_Evet çocuklar hepimiz bulut olup gökyüzünde gezinelim ve el ele tutuşarak birbirimizi bulalım ve gökyüzünden aşağıya inelim der.(çocuklar kollarını açarak serbest bir şekilde dolaşırlar ve el ele tutuşup daire olarak birleşip yere çökerler)
_Hadi şimdi şimşek olup yanıp sönelim ve gök gürültüsü olup güm güm diye gürleyelim ve yağmur yağdıralım.Her birimimiz yağmur damlası olduk şimdi yeryüzüne akıyoruz şıp şıp ve dolu olduk daha hızlı yağıyoruz.(çocuklar çömelik vaziyetten ayağa kalkarak şıp şıp diyerek zıplamaya başlarlar dolu olduğunda ise daha hızlı zıplayarak ayaklarını çok  ses çıkartacak şekilde yere vurular)
_Şuan topraktayız toprağın mis gibi kokusu geliyor burnumuza hadi koklayalım hep beraber ve yerden çamur alıp üzerimize her yerimize sürelim.Üstümüz kirlendi şimdi napıcaz?O zaman yağmur yağmaya devam etsin üzerimize ve yağmurda yıkanalım şırıl şırıl..ve damlaları tutmaya çalışalım(her çocuk yere uzanma hareketi yapar ellerini yana koyarak çamuru alma hareketi yapıp üzerine sürme hareketi yaparlar ve sonra zıplayarak yağmur damlalarını tutma hareketi yaparlar)
_Çocuklar şimdi hepimiz ağacın dalarlındaki yapraklarız ama hepimiz sıkı tutunalım her an düşebiliriz.Rüzgar çıktı savruluyoruz huuuuuuuuuuuu,ağaçtan ayrıldık etrafa her yere dağıldık rüzgar çok şiddetli esiyor.(çocuklar birleşerek el ele tutuşur ağacın yaprakları olur ve birbirinden ayrılırlar)Kimimiz çamura battı,kimimiz ezildi kimimizi de rüzgar çok uzaklara götürdü.(her çocuk çeşitli öykünmeler yapar)
_Evet çocuklar şimdi hepimiz birer kuşuz cik cik cik ve uzaklara göç edeceğiz takip edin beni.(tüm çocuklar öğretmenin yönergesiyle öğretmeni takip ederek arkasında tek sıra olurlar ve uçma hareketi yapılarak uzaklaşılır)
Etkinlik sonunda öğretmen çocuklarla etkinlik hakkında konuşur ve etkinlik sırasında neler hissettiklerine dair her birinin fikirlerini alır.



GRİ BULUTLAR VE YAĞMUR DAMLALARI

Oyunun amacı : Herkesin korktuğu bir ders olan fen bilgisi dersini drama yöntemiyle eğlenceli hale getirerek sevdirmek ve yaparak yaşayarak kalıcı öğrenmeyi sağlamak.
Oyuncu sayısı : Tüm sınıf
Yaş grubu :5- 6 yaş
Uygulanışı :
Çocuklar sınıfta istedikleri yerlere giderler ve öğretmenin yönergeler vermesini beklerler. Öğretmen ; Hadi bakalım çocuklar bu gün dışarıda çok işimiz var, hazırlanıp dışarı çıkalım ama önce pencereden hava nasıl diye bakalım. Gri bulutlar gökyüzünü kaplamış, yağmur yağabilir. O zaman yanımıza şemsiyemizi almayı unutmayalım. Hazırlandıysak dışarı çıkalım, işlerimizi halledelim. Eyvah çocuklar yağmur başladı şemsiyelerimizi açalım. İyiki şemsiyelerimizi yanımıza almışız. Şişt yağmur damlaları şemsiyemize düştüğünde çıkardığı sesi duyuyor musunuz? – Tıp tıp. Hep beraber derin bir nefes alalım…. Oh ne güzel yağmur koktu. Tamam artık akşam oldu evimize dönmemiz gerekiyor. Herkes evine dönsün.
Öğretmen çocuklara öncelikle yağmurun oluşumundan bahseder. Çocukları iki grup oluşturacak şekilde ayırır. Birinci grup bulut, ikinci gurup da yeryüzündeki bir gölün suları olur.( Bulut olan çocuklar kendi etraflarında dönmeye başlarlar. Gölün sularını oluşturan çocuklar da öğretmenin ‘sular buharlaşmaya başladı’ sözüyle bulutun içine girmeye başlarlar.) Öğretmen anlatmaya başlar; Evet çocuklar bu gün hava çok sıcak, o kadar sıcak ki gölümüzün sular buharlaşmaya ve gökyüzündeki buluta karışmaya başladı. Buharlaştı, buharlaştı.(Bütün öğrenciler bir araya gelirler.) Bulutumuz iyice ağırlaştı. Yaz bitti ve havalar artık soğumaya başladı. Bulutumuz içindeki bu suları daha fazla taşıyamıyor ve yağmur olarak bu suları yeryüzüne geri göndermeye başlıyor( buharlaşan çocuklar tekrardan buluttan ayrılıp yeryüzüne inerler).
Bu etkinlik grupların yer değiştirmesiyle devam eder. Etkinlik sonrasında çocuklara ne hissettikleri sorulur. Bu olayın en çok hangi mevsimlerde gerçekleştiği tartışılır.

ETKİNLİĞİN İSMİ       : Bir İlkbahar Günü

SEÇİLEN RENK            :  Yeşil
KATILIMCI SAYISI     :Bütün Sınıf
ARAÇ GEREÇLER       :Kostümler
AMAÇ                             :Kimseye zarar vermeden birlikte bir mekanı paylaşarak kullanmayı öğrenme.
   “Bir ilkbahar günüydü,bütün kırlar yeşermişti,” diye öğretmen başlar.İlk önce bütün çocuklar yere uzanır.Gözlerini kapatırlar.Öğretmen şimdi herkes kendini yeşil çimen gibi hissetsin der.Çocuklar bir süre böyle uzanırlar.Öğretmen çocuklara “şimdi ayağa kalkın ve rüzgarlı bir havada hareket eden çimenler gibi hareket edin” der.Çocuklar çimen olduktan sonra öğretmen onlara şimdi siz yemyeşil çimenlerin olduğu bir yerdesiniz.İstediğiniz gibi çimenlere basabilirsiniz, çimenlerin üzerinde koşabilirsiniz, üzerine yatabilirsiniz.koklayın bakalım nasıl kokuyor.Çocuklara çimenlerin nasıl koktuğunu sorar. Sonra öğretmen çocuklara herkes istediği Hayvanı canlandırabilir der.çimenlerin üzerinde dolaşsınlar bakalım der.İsteyen karınca olsun,isteyen rengarenk bir kelebek,isteyen bir arı,isteyen bir uğur böceği ,isteyen bir tırtıl.Çocuklar istedikleri bir hayvanı canlandırırlar.
   Karıncalar evlerine götürmek için yiyecek arıyorlarmış yeşil çimenlerin arasında.Yeşil tırtıl çimenlerin yapraklarını yemiş kıtır kıtır.Rengarenk kelebekler çimenlerin üzerine bir konup bir havalanıyormuş.Güneşte rengarenk kanatları çok güzel görünüyormuş.Vız vız arılar çimenlerin üzerinden vızır vızır geçiyormuş. Uğur böcekleri ise çimenlerin üzerine konmuş güneşin tadını çıkarıyormuş.

Dramadan sonra öğretmenle çocuklar oturur konuşurlar.Öğretmen onlara sorular sorar.



ETKİNLİĞİN İSMİ:KAR TANELERİ

SEÇİLEN RENK   :BEYAZ
KATILIMCI SAYISI:8-10
AMAÇ:ÇOCUKLARA BEYAZ VE KIŞ MEVSİMİNDE KAR KAVRAMLARINI BİRLİKTE VERMEK
YAŞ GRUBU: 6 YAŞ

KAR TANELERİ

              Çocuklar boş bir alanda toplanır.Evet çocuklar şimdi sizinle bir canlandırma yapacağız.Bugün beyaz rengi ve beyaz denince akla ilk gelenlerden kar tanesini işleyeceğiz.
               Şimdi hepiniz birer kar tanesi olacaksınız ve kendinizi kar tanesi gibi hissetmenizi ve benim söylediklerimi yapmanızı istiyorum.
                Kış mevsimindeyiz ve hava soğuk mu soğuk.Belli ki kar yağacak gökyüzünü gri renkte kocaman bulutlar kaplamış.Biraz sonra bu bulutlar kar tanelerini birer birer yeryüzüne serpecekler.Aaa! o da ne?Kar tanelerini görüyorum.Ağır ağır zarif bir şekilde kar taneleri yeryüzüne iniyorlar.İnerken rüzgarla savrulan kar taneleri kendi etraflarında  dönerek birbirlerine çarpmadan dans ediyorlar.Sanki kulağıma kar tanelerinin dans ederken duydukları mutluluğun cıvıltıları geliyor gibi evet evet  duyabiliyorum onlar dans ederken çok eğleniyorlar .Artık kar taneleri ağır ağır yere iniyorlar .
                Etraf bembeyaz oldu.Her şeyin rengi  beyaz artık.Ne kadar da güzel görünüyor.(derin bir nefes alınır.)Mis gibi.Kar taneleri inerken havadaki is ve kömür kokularını da temizlemişler ne kadar  da güzel ve ferah oldu hava
               Bu kokuyu siz de duyabiliyor musunuz çocuklar?Eğlendiniz mi bakalım?diyerek etkinlik sonlandırılır.


ETKİNLİĞİN ADI: GEZGİN BULUTLAR

SEÇİLEN RENK: Beyaz
AMAÇ                   : Çocuğun Hayal Gücünü Geliştirebilme
MALZEME           :  
KATILIMCI SAYISI : Tüm Sınıf
DRAMA OYUNU:  Öğretmen gruptaki çocukları serbest bir şekilde sınıf içerisinde dağıtır. Çocuklara yönergeler verir ve onlardan bu yönergelere uygun hareket etmelerini ister. Hepsinin birer bulut olduğunu ve gökyüzünde serbestçe dolandıklarını söyler. Hep beraber bütün bulutlar değişik ülkelere giderler. Bazen yeryüzüne inerler. Sonra tekrar gökyüzüne yükselirler. Çocuklar burada eğilme kalkma hareketini yaparlar. Değişik ülkelerin çocuklarını görüp onları tanırlar. Sonra karanlık olur, aralarına kara bulutlar girer ve birbirlerini göremezler. Çarpışırlar ve gök gürültüsü ortaya çıkar. Çocuklar bu sırada gök gürültüsünün sesini çıkartırlar. Tekrar yollarına devam ederler. Birden yeryüzünden gelen çok güzel bir kokuyu alırlar ve nereden geldiğini merak ederek yeryüzüne yavaşça inerler. Bir de  bakarlar ki kocaman bir beyaz gül bahçesi… Güllerin arasında dolaşıp tekrar gökyüzüne yükselirken güzel kokulu güllere el sallarlar.
        Etkinlik bittikten sonra çocuklarla beraber gezilen ülkeler. Görülen yerler hakkında konuşulur. Çocuklara gezerken neler hissettikleri. Nereleri görmek istedikleri sorulur. Bulutlar birbirine çarpıştığı zaman korkup korkmadıkları ve gülün kokusunu gerçekten hissedip hissetmedikleri sorulur.

arkadaşım inş. işine yarar:)
[/size]
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst