- Katılım
- 19 Kas 2011
- Mesajlar
- 3,321
- Tepki Skoru
- 2
- Puanları
- 0
- Yaş
- 31
Nuray BABACAN
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, çoğu makam odası yapılmış 8 bin 926 dersliği boşalttırdığını açıkladı. Yeni dönemde ders saatlerinin de kademeli olarak artırılacağını da açıklayan Ömer Dinçer, yeni eğitim dönemiyle ilgili şunları söyledi:“İllerde okulları gezerken, birçok dersliğin amacı dışında kullanıldığını görmüştüm. Hatta bazıları makam odası yapılmıştı. Bunun yaygın olup olmadığını anlamak için müfettişleri görevlendirdim. Tüm illerdeki okulları tek tek incelediler ve bir rapor hazırladılar. Amacı dışında kullanılan derslik sayısının 8 bin 926 olduğunu saptadık. Bu derslikler tekrar eğitime kazandırıldı. Bu rakam sadece 2011 yılında yaptığımız derslik sayısı kadar. İllere göre dağılımına baktığımızda Adana’da 495, Antalya’da 654, Gaziantep’de 423, Hatay’da 678, İstanbul’da 2 bin 697, Manisa’da 264, Konya’da 162, Kocaeli’de 158, İzmir’de 186, Ankara’da 221 derslik amacı dışında kullanılıyordu. Bu derslikler yeni eğitim yılından itibaren okullara kazandırıldı. Hedeflerimize göre, her derslikte en fazla 30 öğrenci olacak. Buna göre 25 bin öğrenciye eğitim imkanı sağlanmış olacağız.
Müfredat ağır değil
Türk eğitim sistemiyle ilgili enteresan tespitler yaptık. Çocukların neden okula gitmek istemediklerini, sıkıldıklarını araştırdık. Şimdi bu tespitler çerçevesinde aldığımız kararları aşamalı olarak hayata geçireceğiz. Bazı önyargılar ve yanlışlar var. Çocukların ağır müfredatların altında ezildiği ve çok yüklenildiği iddiaları doğru değil. Sorun ağır müfredattan değil, yanlış sistemden kaynaklanıyor.
Daha az ders yapılıyor
Toplam 43 ülkeyi inceledik, bunların tamamı Avrupa ve OECD ülkesi. Gördük ki, bu kadar ağır olduğunu iddia ettiğimiz müfredata rağmen onlardan daha az saat ders yapıyoruz. Bu ülkeler, ilk 8 yıl içerisinde bizden 674 saat daha fazla ders veriyorlar. Neredeyse bir yılın ders saati kadar daha az eğitim veriyoruz çocuklarımıza. Biz Türkiye’de birinci sınıftan itibaren yılda 720 saat dersle başlıyoruz, 8. sınıfa kadar 720 saat dersle devam ediyoruz. Aslında yanlış olan bu, Avrupa ülkelerinde ortalama 576 saat dersle başlıyorlar, kademeli olarak çocuğun yaşına, gelişime, psikolojisine ve pedagojisine göre ders sayısı artıyor ve 1014 saate çıkıyor. Yine bu verilere göre, biz Avrupa ülkelerinden 198 saat daha az matematik, 115 saat daha az fen, 152 saat daha az sosyal dersi veriyoruz. Saati fazla olan tek dersimiz Türkçe, o da 200 saat. Şimdi ders saatleri de küresel dünyanın gereklerine göre yeniden ayarlanacak. Küresel dünya ile rekabet edebilecek gençler yetiştireceğiz. Herşeyi öğretmenden beklemek yanlış. Şişe boynu dediğimiz ilk temel eğitimi öğretmene bırakacağız, ondan sonrasını sistem içinde öğrenci kendi öğrenecek.”
Hürriyet
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, çoğu makam odası yapılmış 8 bin 926 dersliği boşalttırdığını açıkladı. Yeni dönemde ders saatlerinin de kademeli olarak artırılacağını da açıklayan Ömer Dinçer, yeni eğitim dönemiyle ilgili şunları söyledi:“İllerde okulları gezerken, birçok dersliğin amacı dışında kullanıldığını görmüştüm. Hatta bazıları makam odası yapılmıştı. Bunun yaygın olup olmadığını anlamak için müfettişleri görevlendirdim. Tüm illerdeki okulları tek tek incelediler ve bir rapor hazırladılar. Amacı dışında kullanılan derslik sayısının 8 bin 926 olduğunu saptadık. Bu derslikler tekrar eğitime kazandırıldı. Bu rakam sadece 2011 yılında yaptığımız derslik sayısı kadar. İllere göre dağılımına baktığımızda Adana’da 495, Antalya’da 654, Gaziantep’de 423, Hatay’da 678, İstanbul’da 2 bin 697, Manisa’da 264, Konya’da 162, Kocaeli’de 158, İzmir’de 186, Ankara’da 221 derslik amacı dışında kullanılıyordu. Bu derslikler yeni eğitim yılından itibaren okullara kazandırıldı. Hedeflerimize göre, her derslikte en fazla 30 öğrenci olacak. Buna göre 25 bin öğrenciye eğitim imkanı sağlanmış olacağız.
Müfredat ağır değil
Türk eğitim sistemiyle ilgili enteresan tespitler yaptık. Çocukların neden okula gitmek istemediklerini, sıkıldıklarını araştırdık. Şimdi bu tespitler çerçevesinde aldığımız kararları aşamalı olarak hayata geçireceğiz. Bazı önyargılar ve yanlışlar var. Çocukların ağır müfredatların altında ezildiği ve çok yüklenildiği iddiaları doğru değil. Sorun ağır müfredattan değil, yanlış sistemden kaynaklanıyor.
Daha az ders yapılıyor
Toplam 43 ülkeyi inceledik, bunların tamamı Avrupa ve OECD ülkesi. Gördük ki, bu kadar ağır olduğunu iddia ettiğimiz müfredata rağmen onlardan daha az saat ders yapıyoruz. Bu ülkeler, ilk 8 yıl içerisinde bizden 674 saat daha fazla ders veriyorlar. Neredeyse bir yılın ders saati kadar daha az eğitim veriyoruz çocuklarımıza. Biz Türkiye’de birinci sınıftan itibaren yılda 720 saat dersle başlıyoruz, 8. sınıfa kadar 720 saat dersle devam ediyoruz. Aslında yanlış olan bu, Avrupa ülkelerinde ortalama 576 saat dersle başlıyorlar, kademeli olarak çocuğun yaşına, gelişime, psikolojisine ve pedagojisine göre ders sayısı artıyor ve 1014 saate çıkıyor. Yine bu verilere göre, biz Avrupa ülkelerinden 198 saat daha az matematik, 115 saat daha az fen, 152 saat daha az sosyal dersi veriyoruz. Saati fazla olan tek dersimiz Türkçe, o da 200 saat. Şimdi ders saatleri de küresel dünyanın gereklerine göre yeniden ayarlanacak. Küresel dünya ile rekabet edebilecek gençler yetiştireceğiz. Herşeyi öğretmenden beklemek yanlış. Şişe boynu dediğimiz ilk temel eğitimi öğretmene bırakacağız, ondan sonrasını sistem içinde öğrenci kendi öğrenecek.”
Hürriyet