Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

DENEYELİM, BULALIM, KAPAKLARI TAKALIM

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
DENEYELİM, BULALIM, KAPAKLARI TAKALIM

Etkinlik Çeşidi:
Matematik (Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu: 48 – 72 Ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu ve
miktarını söyler.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre
eşleştirir. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/
varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkların büyüklüğünü ve uzunluğunu ayırt
eder, karşılaştırır.)
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları uzunluklarına ve büyüklüklerine
göre sıralar.)
Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri
yapar. (Göstergeleri: Nesneleri toplar. Nesneleri açar/kapar.)

MATERYALLER
Farklı uzunluk ve genişlikte kavanozlar, şişeler ve bunlara ait olan kapaklar, nohut, mercimek, boncuk, ataç, lastik vb.

SÖZCÜKLER
----------

KAVRAMLAR
Boyut: Büyük-küçük Zıt: Açık-kapalı Boyut: Uzun-kısa Miktar: Az-çok

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

*
Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?

*Evde anne-babalarınız kavanoz ve şişelerin içine bir şeyler koyup
saklıyorlar mı? Neler koyuyorlar?

*Eğer bir kavanozun içinde olsaydınız, nasıl bir kavanozda olmak
isterdiniz?

AİLE KATILIMI

*
Ailelere çocuklarıyla evde tencere ya da saklama kaplarıyla buna
benzer bir etkinlik yapmaları önerilir.

*Ailelere çocuklarıyla birlikte kırılmayacak küçük nesneleri üç
dört yerinde deliklerin olduğu bir poşete koymaları ve ev içinde
dolaşıp poşetten dökülenlerin nesnelerin adları, renkleri, şekilleri,
büyüklükleri ve uzunlukları hakkında sohbet etmeleri önerilir.

ÖĞRENME SÜRECİ

*
Masaya içinde nohut, boncuk, ataç, lastik gibi farklı nesnelerin
olduğu kavanozlar ve şişeler ile kapaklar konur.

*Tüm kavanozlar ve şişeler kapakları olmaksızın masaya yatay
olarak yerleştirilir. Çocuklar kavanoz ve şişelerden masaya dökülen
nesnelerin adları, renkleri, şekilleri, büyüklükleri, uzunlukları ve
miktarları hakkında sohbet ederler.

*Çocuklar masaya dökülen nesneleri kavanoz ve şişelere doldururlar.

*Deneme yanılma yöntemini kullanarak uygun kapaklar ile kavanoz
ve şişeleri kapatırlar.

*Bu süreçte “Çevir Çevir Öyle Tak” adlı tekerleme çocuklarla birlikte
tekrar edilir.

ÇEVİR ÇEVİR ÖYLE TAK
Kapakları alalım kavanoza takalım,
Eğer ona uymazsa şişelere bakalım.
Dene dene bul işte,
Hangi kapak nereye,
Çevir çevir öyle tak,
Bulamazsan yine bak
Öğretmen E.Burcu Koçak /Hatay​
*Tüm kapaklar kapatıldıktan sonra çocuklar şişe ve kavanozları önce
uzunluklarına, daha sonra da büyüklüklerine göre sıralarlar.

*Daha sonra kavanoz ve şişeler çıkardıkları yüksek ve alçak seslere
göre sıralanır.

*Tüm sıralamaların doğru yapılıp yapılmadığı çocuklarla birlikte
kontrol edilir

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst