DENEYİN ADI: KİRLENMİŞ YAĞMUR DENEYİ
MALZEMELER:
Dört saksı sümbül
Dört pet şişe
Sirke
DENEYİN YAPILIŞI: Dört saksı sümbül, dört tane pet şişe, sirke alınız. Çiçek ve petleri harflendiriniz. A’ya tamamen su doldurduk. B’ye ¾ oranında su ¼ oranında sirke doldurunuz. C’ye ½ Oranında su ½ oranında sirke doldurunuz. D’ye ¾ sirke, ¼ su doldurduk. 15 gün Belirli aralıklarla sulayınız.
Sonuç: ‘ A’ saksısındaki çiçek yeşerdi. ‘D’ saksısındaki çiçek kurudu.
DENEYİN ADI: KİRLİ SU
MALZEMELER:
Evden getirilen kirli su
İki adet saksı
İki adet çiçek
DENEYİN YAPILIŞI: her gün bir çocuktan o akşam evlerinden çıkan kirli suyu biriktirmeleri istenir.
Sabah kirli suyu getiren öğrenciden işaretli olan çiçeği sulaması istenir.
Diğer çiçeği ise öğretmen kendi sular. Temiz suyla sulayıp farkı ve kirli suyun çiçeğe vereceği zararı gözlemlemeye devam ediyoruz.
Sonuç: suyun canlıların yaşamı üzerindeki olumsuz etkisini izliyoruz.
MALZEMELER:
Dört saksı sümbül
Dört pet şişe
Sirke
DENEYİN YAPILIŞI: Dört saksı sümbül, dört tane pet şişe, sirke alınız. Çiçek ve petleri harflendiriniz. A’ya tamamen su doldurduk. B’ye ¾ oranında su ¼ oranında sirke doldurunuz. C’ye ½ Oranında su ½ oranında sirke doldurunuz. D’ye ¾ sirke, ¼ su doldurduk. 15 gün Belirli aralıklarla sulayınız.
Sonuç: ‘ A’ saksısındaki çiçek yeşerdi. ‘D’ saksısındaki çiçek kurudu.
DENEYİN ADI: KİRLİ SU
MALZEMELER:
Evden getirilen kirli su
İki adet saksı
İki adet çiçek
DENEYİN YAPILIŞI: her gün bir çocuktan o akşam evlerinden çıkan kirli suyu biriktirmeleri istenir.
Sabah kirli suyu getiren öğrenciden işaretli olan çiçeği sulaması istenir.
Diğer çiçeği ise öğretmen kendi sular. Temiz suyla sulayıp farkı ve kirli suyun çiçeğe vereceği zararı gözlemlemeye devam ediyoruz.
Sonuç: suyun canlıların yaşamı üzerindeki olumsuz etkisini izliyoruz.