- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Çubuk Oyunu (Geleneksel Oyun, Sabır, Az-Çok, Eşit, Karşılaştırma)
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K4: Nesneleri sayar. (Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu
söyler.)
K5: Nesne ve varlıkları gözlemler. (Nesne varlığın miktarını
söyler.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin
kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi ülkesinin kültürü ile diğer
kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.)
MATERYALLER: Çubuk
SÖZCÜKLER: Bölge, mikado, Bingöl, Japonya,
KAVRAMLAR: Miktar: Az-çok, eşit
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocukların evlerinden getirdikleri çubuklar toplanarak bahçeye çıkılır.
• “Sizce bu çubuklar ile ne yapabiliriz?” diye sorulur ve tahminde bulunmaları istenir.
• Cevaplar alındıktan sonra ülkemizin her bölgesinde insanlarımızın farklı kültürel özelliklerinin olduğu, farklı yemekler yediği,
farklı giyindiği ve hatta farklı oyunlar oynadıkları anlatılır.
• Bu oyunlardan birisinin de Bingöl ve çevresinde oynanan “Çubuk Oyunu” olduğu söylenir.
• Çubuk oyununun Japonya’da da sevilen bir oyun olduğu, Japonların da bu oyuna “Mikado” adını verdikleri söylenir.
• Bu oyunun çok sayıda çubukla oynanan, dikkat ve sabır gerektiren bir oyun olduğu açıklanır.
• Çocuklar 5-6 kişilik gruplar hâlinde halka şeklinde yere oturur.
Sayışmaca ya da gönüllülük esasına göre çocukların oyundaki
sıraları belirlenir.
• Demetlenmiş çubuklar yarım metre yükseklikten üst üste gelecek şekilde aşağı bırakılır.
• İlk oyuncu çubuklardan birini alır. Çubuk alınırken diğer çubukların hareket etmemesine dikkat edilir.
• Çocuklar bütün dikkatini çubuklara ve çubuk alan oyuncuya
verir. Oyuncu çubuğu alırken diğer çubukları kımıldatırsa oynama sırası başka çocuğa geçer.
• Oyunun sonunda çocuklardan çubuklarını saymaları istenir.
Çubukların azlık çokluk durumu yere dizilerek karşılaştırılır.
DEĞERLENDİRME
• Oyunumuzun adı neydi?
• Kaç tane çubuk topladın?
Neden?
• Bu oyunu çubuk yerine başka hangi malzemeleri kullanarak
oynayabiliriz?
• Çubukları kullanarak daha farklı ne oynayabiliriz?
• Bu oyuna benzer bir oyun biliyor musun? Hangi oyun?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çocukken oynadıkları geleneksel oyunlardan birini oynamaları istenebilir.
• Ailelerden istek haber mektubuyla bir gün önceden oyunda
kullanılacak malzemelerden göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yönergeyi
iyi anladığından emin olunması gerekir. Gerekiyorsa ek süre de
verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sabır
Çocukların bu oyunda sıralarını beklerken sabırlı olmaları gerektiği hatırlatılarak sabır değeri desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• Oyunda çubuk yerine farklı materyaller kullanılabilir. Örneğin
pipet, çöp şiş, kibrit çöpü, kulak çubuğu vb.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K4: Nesneleri sayar. (Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu
söyler.)
K5: Nesne ve varlıkları gözlemler. (Nesne varlığın miktarını
söyler.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin
kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi ülkesinin kültürü ile diğer
kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.)
MATERYALLER: Çubuk
SÖZCÜKLER: Bölge, mikado, Bingöl, Japonya,
KAVRAMLAR: Miktar: Az-çok, eşit
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocukların evlerinden getirdikleri çubuklar toplanarak bahçeye çıkılır.
• “Sizce bu çubuklar ile ne yapabiliriz?” diye sorulur ve tahminde bulunmaları istenir.
• Cevaplar alındıktan sonra ülkemizin her bölgesinde insanlarımızın farklı kültürel özelliklerinin olduğu, farklı yemekler yediği,
farklı giyindiği ve hatta farklı oyunlar oynadıkları anlatılır.
• Bu oyunlardan birisinin de Bingöl ve çevresinde oynanan “Çubuk Oyunu” olduğu söylenir.
• Çubuk oyununun Japonya’da da sevilen bir oyun olduğu, Japonların da bu oyuna “Mikado” adını verdikleri söylenir.
• Bu oyunun çok sayıda çubukla oynanan, dikkat ve sabır gerektiren bir oyun olduğu açıklanır.
• Çocuklar 5-6 kişilik gruplar hâlinde halka şeklinde yere oturur.
Sayışmaca ya da gönüllülük esasına göre çocukların oyundaki
sıraları belirlenir.
• Demetlenmiş çubuklar yarım metre yükseklikten üst üste gelecek şekilde aşağı bırakılır.
• İlk oyuncu çubuklardan birini alır. Çubuk alınırken diğer çubukların hareket etmemesine dikkat edilir.
• Çocuklar bütün dikkatini çubuklara ve çubuk alan oyuncuya
verir. Oyuncu çubuğu alırken diğer çubukları kımıldatırsa oynama sırası başka çocuğa geçer.
• Oyunun sonunda çocuklardan çubuklarını saymaları istenir.
Çubukların azlık çokluk durumu yere dizilerek karşılaştırılır.
DEĞERLENDİRME
• Oyunumuzun adı neydi?
• Kaç tane çubuk topladın?
Neden?
• Bu oyunu çubuk yerine başka hangi malzemeleri kullanarak
oynayabiliriz?
• Çubukları kullanarak daha farklı ne oynayabiliriz?
• Bu oyuna benzer bir oyun biliyor musun? Hangi oyun?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çocukken oynadıkları geleneksel oyunlardan birini oynamaları istenebilir.
• Ailelerden istek haber mektubuyla bir gün önceden oyunda
kullanılacak malzemelerden göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yönergeyi
iyi anladığından emin olunması gerekir. Gerekiyorsa ek süre de
verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sabır
Çocukların bu oyunda sıralarını beklerken sabırlı olmaları gerektiği hatırlatılarak sabır değeri desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• Oyunda çubuk yerine farklı materyaller kullanılabilir. Örneğin
pipet, çöp şiş, kibrit çöpü, kulak çubuğu vb.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."