- Katılım
- 29 Eyl 2011
- Mesajlar
- 122
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
Çoklu Zekaya Dayalı Ders Tasarımı
Ders tasarımında bazı öğretmenler, zeka
alanlarını konuyu öğretirken giriş (başlangıç) noktası
olarak görmekte ve örneğin cebir ve geometriyi
bedensel zekayı kullanarak öğretmektedir.Böylece kalem kağıt ile öğrenemeyen öğrencilermodel kurarak ve formülleri canlandırarak dahakolay öğrenmektedirler. Bazı öğretmenler derslerindetüm zeka alanlarını bütünleştirerek öğretimyapmayı daha uygun bulmaktadır. Bazıları ise öğrencilerineo konuyu nasıl öğrenmek istediklerinisorarak zeka alanını kendilerinin seçmesini istemektedir.Bu uygulamada ilk hafta öğrencilereödevlerini müzikalolarak ifade etmeleri söylenmekteve yaptıkları çalışmalar sınıfta tartışılmakta,kullanılmaktadır. İkinci hafta farklı bir zekiialanı kullanmaları istenerek sekizinci hafta sonundaöğretmen öğrencilere favorileri olan ödev stratejisinisormaktadır. Bu yolla tüm öğrenciler güçlüve zayıf yönlerini belirlemekte ve birbirleriyle
paylaşmaktadır.