- Katılım
- 3 Mar 2009
- Mesajlar
- 384
- Tepki Skoru
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 32
Çocuklar yetenekleri ile doğarlar. Her çocuğun yeteneği şifreli bir mücevher kutusu gibidir. Onun şifresini çözmek biz yetişkinlere düşer. Bu şifre ne zaman çözülürse, çocuk o zaman başarılı ve mutlu olur. Toplumumuzda yanlış olan bir anlayış vardır. Çocukların yeteneklerini keşfetmek için testlere başvurulmaktadır. Testler anlık durumu ve o andaki performansı ölçebilir. Çocuğun yeteneklerini keşfetmek için izlenecek en isabetli yol, uzun süreli yapılan gözlemdir.
Çocukların yeteneklerini geliştirmek için, ortam hazırlanmalıdır.
”El beynin uzantısıdır”. ilkesinden yola çıkarak onların el becerilerini
geliştirici çalışmalar yaptırılabilir. Örneğin; hamur, kil çalışmaları,
kağıt kesme ve yapıştırmaları, artık materyal çalışmaları, serbest resim
çalışmaları vs. yaparak üretici olmalarına fırsat verilmelidir. Çocuklarınıza her şeyi hazır sunmayınız. Bir köy çocuğu oyuncağını kendisi üretir ve o işe ruhunu, emeğini katar. O yüzden yaptığı oyuncak onu mutlu eder. İzler de çocuklarımıza kendilerini keşfetmeleri için fırsatlar tanıyalım. Ürettikleri eserlere değer verelim ki çocuğun kendine olan güveni artsın. Oyunlarda onları keşfetmeye çalışmalıyız.
Genel olarak kızlar sanatta, estetikte, sözel alanda, erkekler ise
matematik, fen alanında daha başarılıdırlar. Kızların genelde beyinlerinin
sağ kısmı, erkeklerin ise sol kısmı daha çok çalışır.
Beynimizin sağ lobu; hayal gücü ile ilgilidir. Sol lobu ise; matematik, mantık gibi akademik becerilerle ilgilidir. Önemli olan beynimizin sağ ve sol loblarının harekete geçirilmesidir. Tarihte başarıyı yakalayan insanlara baktığımız zaman her iki lobu da kullandıklarını görürüz.
Günümüzde çocuğa verilecek dersler ve kazandırılacak beceriler
farklılaşmıştır. Çocuklarımıza iletişim becerilerini öğretmeliyiz. Onların
karar verme, problem çözme becerilerini geliştirmeliyiz. Çocuklarımızın
duygusal zekalarının gelişimi için de çaba sarfetmeliyiz.
Çocukların yeteneklerini geliştirmek için, ortam hazırlanmalıdır.
”El beynin uzantısıdır”. ilkesinden yola çıkarak onların el becerilerini
geliştirici çalışmalar yaptırılabilir. Örneğin; hamur, kil çalışmaları,
kağıt kesme ve yapıştırmaları, artık materyal çalışmaları, serbest resim
çalışmaları vs. yaparak üretici olmalarına fırsat verilmelidir. Çocuklarınıza her şeyi hazır sunmayınız. Bir köy çocuğu oyuncağını kendisi üretir ve o işe ruhunu, emeğini katar. O yüzden yaptığı oyuncak onu mutlu eder. İzler de çocuklarımıza kendilerini keşfetmeleri için fırsatlar tanıyalım. Ürettikleri eserlere değer verelim ki çocuğun kendine olan güveni artsın. Oyunlarda onları keşfetmeye çalışmalıyız.
Genel olarak kızlar sanatta, estetikte, sözel alanda, erkekler ise
matematik, fen alanında daha başarılıdırlar. Kızların genelde beyinlerinin
sağ kısmı, erkeklerin ise sol kısmı daha çok çalışır.
Beynimizin sağ lobu; hayal gücü ile ilgilidir. Sol lobu ise; matematik, mantık gibi akademik becerilerle ilgilidir. Önemli olan beynimizin sağ ve sol loblarının harekete geçirilmesidir. Tarihte başarıyı yakalayan insanlara baktığımız zaman her iki lobu da kullandıklarını görürüz.
Günümüzde çocuğa verilecek dersler ve kazandırılacak beceriler
farklılaşmıştır. Çocuklarımıza iletişim becerilerini öğretmeliyiz. Onların
karar verme, problem çözme becerilerini geliştirmeliyiz. Çocuklarımızın
duygusal zekalarının gelişimi için de çaba sarfetmeliyiz.