Okul öncesi dönemde olumlu kişilik özelliklerinin kazandırılmasında kitapların önemli bir rolü vardır. Çocuk kitaplarındaki tema, eğitici ve öğretici yönde, çocuğun seviyesine uygun olmalıdır.
Çocuklar, kitap kahramanlarından ve olaylardan etkilenirler. Olumlu kişilik özelliklerine sahip kitap kahramanları, çocuklarda olumlu etki bırakır; sağlam bir kişiliğin oluşturulmasında temel olur. Çocuk kitaplarındaki konu, çocuğu neşelendirici, mutlu edici, ilgi ve merak uyandırıcı olmalı; korkutucu, karamsarlığa neden olacak niteliklerden uzak olmalıdır.
Okul öncesi kitaplarında resimler yazılardan fazla olmalı, çocuk baktığında değişik ayrıntılar görmelidir. Kitabın resimlerinde kullanılan çizgiler yuvarlak hatlı, sevimli olmalıdır. Resimlerin renkleri uyumlu, göze hoş görünmelidir. Çocuklar değişik boydaki kitaplardan hoşlanırlar. Kitap boyutlarının farklı olması, çocukların dikkatini kitaba daha çabuk çekebilmektedir.
Kitabın korunması açısından dış kapağı, iç sayfalarından daha kalın olmalıdır. Sayfalarda kullanılan kağıdın kalın, mat, iyi kalite kağıt hamuru olmasına dikkat edilmelidir.
Çocuk kitaplarında, yazarın akıcı ve güzel bir Türkçe kullanması, çocuğun dilini doğru öğrenmesinde etkili olur. Anne ve baba çocuklara kitap okuyacağı saati iyi seçmeli, okuyacağı kitabı iyi bilmelidir. Kitabı okuduktan sonra öğüt vermekten kaçınmalı, sonuçları çocukların kendi kendilerine görmelerini sağlamalıdırlar.
Çocuk, kitaplar aracılığıyla dinleme alışkanlığı kazanır. Düşünme yeteneği gelişir; yeni sözcükler ve kavramlar öğrenir. Kendi duygularını ifade ettiği gibi başkalarının duygularını da anlamayı ve onlarla iletişim kurmayı öğrenir. Okul öncesi dönemde kitaplara karşı olumlu tutum geliştiren çocuklar, ilkokula başladıklarında okuma ve yazma becerisini daha kolay kazanırlar.
Kitap sayfalarını çevirme ve kitap kullanma davranışlarını okul öncesinde kazandığı için kitabın değerini bilirler. Önceden kazandığı kitap sevgisi, çocuğu yeni kitaplara yönelterek okuma alışkanlığı kazandırır.
Çocuklar, kitap kahramanlarından ve olaylardan etkilenirler. Olumlu kişilik özelliklerine sahip kitap kahramanları, çocuklarda olumlu etki bırakır; sağlam bir kişiliğin oluşturulmasında temel olur. Çocuk kitaplarındaki konu, çocuğu neşelendirici, mutlu edici, ilgi ve merak uyandırıcı olmalı; korkutucu, karamsarlığa neden olacak niteliklerden uzak olmalıdır.
Okul öncesi kitaplarında resimler yazılardan fazla olmalı, çocuk baktığında değişik ayrıntılar görmelidir. Kitabın resimlerinde kullanılan çizgiler yuvarlak hatlı, sevimli olmalıdır. Resimlerin renkleri uyumlu, göze hoş görünmelidir. Çocuklar değişik boydaki kitaplardan hoşlanırlar. Kitap boyutlarının farklı olması, çocukların dikkatini kitaba daha çabuk çekebilmektedir.
Kitabın korunması açısından dış kapağı, iç sayfalarından daha kalın olmalıdır. Sayfalarda kullanılan kağıdın kalın, mat, iyi kalite kağıt hamuru olmasına dikkat edilmelidir.
Çocuk kitaplarında, yazarın akıcı ve güzel bir Türkçe kullanması, çocuğun dilini doğru öğrenmesinde etkili olur. Anne ve baba çocuklara kitap okuyacağı saati iyi seçmeli, okuyacağı kitabı iyi bilmelidir. Kitabı okuduktan sonra öğüt vermekten kaçınmalı, sonuçları çocukların kendi kendilerine görmelerini sağlamalıdırlar.
Çocuk, kitaplar aracılığıyla dinleme alışkanlığı kazanır. Düşünme yeteneği gelişir; yeni sözcükler ve kavramlar öğrenir. Kendi duygularını ifade ettiği gibi başkalarının duygularını da anlamayı ve onlarla iletişim kurmayı öğrenir. Okul öncesi dönemde kitaplara karşı olumlu tutum geliştiren çocuklar, ilkokula başladıklarında okuma ve yazma becerisini daha kolay kazanırlar.
Kitap sayfalarını çevirme ve kitap kullanma davranışlarını okul öncesinde kazandığı için kitabın değerini bilirler. Önceden kazandığı kitap sevgisi, çocuğu yeni kitaplara yönelterek okuma alışkanlığı kazandırır.