:36_15_4:
Yaş Grubu : 5 Yaş
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K.3.Değişik yönlere doğru uzanır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç.12.Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
K.1.Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Oyun, soru ve cevap
MATERYALLER
Müzik kaseti, teyp
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Uzanmak, ağaç, kök,gövde
ÖĞRENME SÜRECİ
•Çocuklar sınıf içinde veya dışında toplanır ve “Çılgın Çember” oyununun oynayacağı söyleyin.
•Çocuklara kuralları anlatın.( Kurallar Ek 1’de)
•Oyunun oynanmasının ardından çocuklarla ağaçlar ile ilgili sohbet edin. Örneğin; ‘Ağaçlar neden yürümez?Sizler birer ağaç olsaydınız nerede yaşamak isterdiniz?’ gibi çocukların hayal gücünü geliştirecek sorular sorun.
•Çocukların yanıtlarını not edin.
ETKİNLE İLGİLİ İPUÇLARI
•Öğretmenin çocuklara örnek olması açısından oyunu oynaması çocuklar üzerinde olumlu bir etki yaratır.
ETKİNLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ
•Oyun kurallarına uygun olarak oynandı mı?
•Çocukların sorulara yanıtları not edildi mi?
•Kavramlar hakkında bilgi verilmedi mi?
•Kavramlar çocuklar tarafından anlaşıldı mı?
AİLE KATILIMI
•Çocukların oynadığı oyunun kurallarını ailelere de yollayarak onların da oyunu öğrenmelerini sağlayın. Elverişli ortamlarda çocuklarıyla birlikte oynamasını isteyin.
•Çocukların sorulara verdiği yanıtları ailelere küçük notlarla bildirin.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
•Ağaçların meyve toplarmış gibi egzersiz yapılabilir.
•Tohumdan ağaç olmakla ilgili bir dramatizasyon yapılabilir.
umarım işinize yarar arkadaslar biz çocuklarla bu oyunu oynarken çok eğlendik..:110103_aphextwinz_p
Yaş Grubu : 5 Yaş
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K.3.Değişik yönlere doğru uzanır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç.12.Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
K.1.Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Oyun, soru ve cevap
MATERYALLER
Müzik kaseti, teyp
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Uzanmak, ağaç, kök,gövde
ÖĞRENME SÜRECİ
•Çocuklar sınıf içinde veya dışında toplanır ve “Çılgın Çember” oyununun oynayacağı söyleyin.
•Çocuklara kuralları anlatın.( Kurallar Ek 1’de)
•Oyunun oynanmasının ardından çocuklarla ağaçlar ile ilgili sohbet edin. Örneğin; ‘Ağaçlar neden yürümez?Sizler birer ağaç olsaydınız nerede yaşamak isterdiniz?’ gibi çocukların hayal gücünü geliştirecek sorular sorun.
•Çocukların yanıtlarını not edin.
ETKİNLE İLGİLİ İPUÇLARI
•Öğretmenin çocuklara örnek olması açısından oyunu oynaması çocuklar üzerinde olumlu bir etki yaratır.
ETKİNLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ
•Oyun kurallarına uygun olarak oynandı mı?
•Çocukların sorulara yanıtları not edildi mi?
•Kavramlar hakkında bilgi verilmedi mi?
•Kavramlar çocuklar tarafından anlaşıldı mı?
AİLE KATILIMI
•Çocukların oynadığı oyunun kurallarını ailelere de yollayarak onların da oyunu öğrenmelerini sağlayın. Elverişli ortamlarda çocuklarıyla birlikte oynamasını isteyin.
•Çocukların sorulara verdiği yanıtları ailelere küçük notlarla bildirin.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
•Ağaçların meyve toplarmış gibi egzersiz yapılabilir.
•Tohumdan ağaç olmakla ilgili bir dramatizasyon yapılabilir.
umarım işinize yarar arkadaslar biz çocuklarla bu oyunu oynarken çok eğlendik..:110103_aphextwinz_p