- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
ÇİFTLİKTE
Etkinlik Çeşidi: Türkçe (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat
edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/
olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. )
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir
süre sonra yeniden söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri. Sözcüklerin anlamını
söyler.)
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 12.Yazı farkındalığı gösterir. (Göstergeleri: Yazının yönünü
gösterir.)
MATERYALLER
TÜBİTAK yayınlarından “Çiftlikte” adlı resimli öykü kitabı, “tohum”, “taze”, “tepe”, “tanker”, “patika”, “tarla ve
“otlak” gibi görsellerin altında sözcüklerin yazılı olduğu kartlar.
SÖZCÜKLER
Tanker, taze, tarla, tohum, otlak
KAVRAMLAR
---------
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinliğimizde kullandığımız kartlarda neler vardı?
*Öyküde en çok neler hoşunuza gitti? Neden?
*Daha önce bir öykü kitabının ön ve arka kapaklarını incelemiş
miydiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocuklarıyla evde resimli kitapları incelemeleri ve kitaptaki
görsellerle ilgili sohbet etmeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar, TÜBİTAK’ın “Çiftlikte” adlı kitabında geçen “tohum”, “taze”, “tepe”,
“tanker”, “patika” ve “otlak” ile ilgili görsellerin altında sözcüklerin yazılı
olduğu kartları incelerler. Kartlarda olan görsellerin ne olduğu, ne anlama
geldiği ile ilgili konuşmaları için öğretmen çocuklara soru sorar? “Kartlarda
neler görüyorsun? “Sizce o, ne işe yarıyor?” gibi sorular sorar.
*Çocuklar öğretmenin gösterdiği “Çiftlikte” adlı kitabın ön ve arka kapağını
incelerler. Öğretmenin “Ön kapakta neler görüyorsunuz?”, “ Resimde
gördüğünüz gibi iki çocuk var. Sizce bunlar kim? Bu çocuklar nerede
olabilirler?” ve “Bu resimli öykü kitabının adı ne olabilir?” vb. sorularını
yanıtlar. Öğretmen resimli öykü kitabının adı ve yayınevi soldan sağa
parmakla işaret ederek okur.
*Öğretmen, kitabın iç kapağını açar. Kitabın yazarının ve çizerinin adını yine
soldan sağa parmakla işaret ederek okur.
*Öğretmenin yazının yönünü göstermesinden sonra çocuklar kitaptaki
yazıların yönünü parmakla işarete ederek gösterirler.
*Öykü anlatılırken çocuklara farklı sayfalardaki görsellerle ilgili “Bu ev kimin
evi olabilir? Horoz neden ötüyor? İnekler nereye gidiyorlar? Resimde kaç
tane inek görüyorsunuz?”, “Çiftlikte ineklerin bulunduğu bu yerin adı ne
olabilir?”, “Kız çocuğunun tuttuğu kovanın içinde ne olabilir?”gibi sorular
sorulur. Çocuklar görselleri inceleyerek soruları yanıtlarlar.
*Öykü anlatıldıktan sonra çocuklar “Bir çiftlikte yaşamak ister miydiniz?”
sorusu yanıtlarlar. Öyküdeki çocukların neler yaptıkları, başka neler
yapabilecekleri hakkında konuşurlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat
edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/
olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. )
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir
süre sonra yeniden söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri. Sözcüklerin anlamını
söyler.)
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 12.Yazı farkındalığı gösterir. (Göstergeleri: Yazının yönünü
gösterir.)
MATERYALLER
TÜBİTAK yayınlarından “Çiftlikte” adlı resimli öykü kitabı, “tohum”, “taze”, “tepe”, “tanker”, “patika”, “tarla ve
“otlak” gibi görsellerin altında sözcüklerin yazılı olduğu kartlar.
SÖZCÜKLER
Tanker, taze, tarla, tohum, otlak
KAVRAMLAR
---------
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinliğimizde kullandığımız kartlarda neler vardı?
*Öyküde en çok neler hoşunuza gitti? Neden?
*Daha önce bir öykü kitabının ön ve arka kapaklarını incelemiş
miydiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocuklarıyla evde resimli kitapları incelemeleri ve kitaptaki
görsellerle ilgili sohbet etmeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar, TÜBİTAK’ın “Çiftlikte” adlı kitabında geçen “tohum”, “taze”, “tepe”,
“tanker”, “patika” ve “otlak” ile ilgili görsellerin altında sözcüklerin yazılı
olduğu kartları incelerler. Kartlarda olan görsellerin ne olduğu, ne anlama
geldiği ile ilgili konuşmaları için öğretmen çocuklara soru sorar? “Kartlarda
neler görüyorsun? “Sizce o, ne işe yarıyor?” gibi sorular sorar.
*Çocuklar öğretmenin gösterdiği “Çiftlikte” adlı kitabın ön ve arka kapağını
incelerler. Öğretmenin “Ön kapakta neler görüyorsunuz?”, “ Resimde
gördüğünüz gibi iki çocuk var. Sizce bunlar kim? Bu çocuklar nerede
olabilirler?” ve “Bu resimli öykü kitabının adı ne olabilir?” vb. sorularını
yanıtlar. Öğretmen resimli öykü kitabının adı ve yayınevi soldan sağa
parmakla işaret ederek okur.
*Öğretmen, kitabın iç kapağını açar. Kitabın yazarının ve çizerinin adını yine
soldan sağa parmakla işaret ederek okur.
*Öğretmenin yazının yönünü göstermesinden sonra çocuklar kitaptaki
yazıların yönünü parmakla işarete ederek gösterirler.
*Öykü anlatılırken çocuklara farklı sayfalardaki görsellerle ilgili “Bu ev kimin
evi olabilir? Horoz neden ötüyor? İnekler nereye gidiyorlar? Resimde kaç
tane inek görüyorsunuz?”, “Çiftlikte ineklerin bulunduğu bu yerin adı ne
olabilir?”, “Kız çocuğunun tuttuğu kovanın içinde ne olabilir?”gibi sorular
sorulur. Çocuklar görselleri inceleyerek soruları yanıtlarlar.
*Öykü anlatıldıktan sonra çocuklar “Bir çiftlikte yaşamak ister miydiniz?”
sorusu yanıtlarlar. Öyküdeki çocukların neler yaptıkları, başka neler
yapabilecekleri hakkında konuşurlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."