Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

charlie chaplin sınıfta drama

Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,255
Tepki Skoru
0
Puanları
0
ETKİNLİK ADI: CHARLİE CHAPLİN SINIFTA
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Sosyal Duygusal Alan
AMAÇ 2.Duygularını fark edebilme.
Kazanımlar
1.Duygularını söyler.
2.Duygularının nedenlerini açıklar.
4.Duygularını müzik; dans; drama gibi yollarla ifade eder.
AMAÇ 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
10.Grup etkinliklerinin planlarına uyar.
AMAÇ 7.Hoşgörü gösterebilme.
Kazanım 3.Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
Kazanımlar:
7.Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8.Üstlendiği role uygun konuşur.
MATERYALLER: Charlie Chaplin kostümü, şemsiye, şemsiyenin ucunda bağlanmış içinde dört ayrı resim bulunan kâğıtlar, şal, oyuncak araba, top, saat

ÖĞRENME SÜRECİ:
Ø Eğitimciye yardımcı olacak kişi çocukların yarım daire şeklinde oturmalarını ister. Daha sonra ‘’çocuklar bugün bizi ziyarete çok eski zamanlardan birisi gelmiş, haydi onu sınıfa davet edelim.’’der. Charlie Chaplin kılığında eğitimci sınıfa gelir. Çocuklara, ‘’Merhaba çocuklar. Beni hatırladınız mı’’der. Charlie Chaplin’in hatırlanmasına bilmeyenlerin de öğrenmesine yardımcı olur.
Ø Eğitimci daha önceden şemsiyesinin ucuna 4 ayrı resim bulunan 5’erli toplam 20 tane kâğıdı rulo şeklinde bağlamıştır. Şemsiyesini de yanına alarak çocukların ortasına oturur. Eğitimci, ’’çocuklar sizlere bir hikâye anlatacağım, ancak önce hepinizin sırayla şemsiyemin ucundaki kâğıtlardan birer tane almanızı istiyorum.’’der ve şemsiyesini açar. Çocuklar birer kâğıt alırlar. Eğitimci kâğıtlarında aynı resim bulunan öğrencilerin sınıfın uygun yerlerinde grup olmalarına rehberlik eder. Çocuklarla sohbet etmeye başlar. Heykeller ve heykeltıraşlar hakkında konuşur.
Heykeltıraşlar ne yapar?
Önceden hiç heykel gördünüz mü?
Heykeller nerede bulunur?
İleride heykeltıraş olmayı ister misiniz?

Ø Daha sonra eğitimci içinde şal, araba, gitar, saat, şişe, vb. materyallerin bulunduğu kutuyu getirir ve çocukların görebileceği bir yere koyar. Eğitimci, ‘’evet, şimdi hikâyemize başlayalım. Kocaman bir heykel bahçesinde yaşayan bir sürü heykel varmış. Ancak, bu heykelleri artık kimse ziyarete gelmiyormuş. Artık sürekli aynı yerde durmaktan ve hiç kimsenin gelmemesinden dolayı bu heykellerin canları çok sıkılıyormuş. Beraber değişik bir şeyler yapmaya, farklı bir yere gitmeye karar vermişler. Ancak başlarında bir bekçi varmış ve bu yüzden hiçbir yere gidemiyorlarmış.’’diyerek hikâyeyi bitirir.
Ø Ardından ‘’ şimdi her grubun istediği materyalleri kullanarak ve canı sıkılan heykellermiş gibi karar vermelerini istiyorum. Bakalım heykeller neler yapacaklar, nereye gidecekler, can sıkıntılarını nasıl giderecekler? ’’der. Çocuklara kendi hikâyelerini oluşturmaları için yeterli süre verir.
Ø Süre bitince canlandırmaya geçilir ve her grup canlandırmasını yapar. Ardından eğitimci değerlendirme için;
Rollerinizi nasıl belirlediniz?
Heykel olmak nasıl bir duyguydu?
Hikâyenizi nasıl oluşturdunuz?
Sen ne oldun? gibi sorular sorar.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst