- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Çemberden Geçenler (Çember, Daire, Geometrik Şekil, Öz Denetim)
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.)
SDG: K6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haklarını söyler. Başkalarının hakları olduğunu söyler. Haksızlığa
uğradığında neler yapabileceğini söyler. Başkalarının haklarını
korumak için ne yapması gerektiğini söyler.)
MG: K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Bireysel olarak nesneleri kontrol eder. Küçük top ile omuz üzerinden
atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Duran topa koşarak gelip
ayakla vurur. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. Raket/sopa
ile sabit topa vurur. Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir.
Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar. Nesneleri kaldırır. Nesneleri taşır.)
K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri döndürür.)
MATERYALLER: İki adet hulahop, iki küçük top, iki adet rulo karton, hulahopun içine tam olarak girecek büyüklükte kartondan hazırlanmış bir daire
SÖZCÜKLER: Hulahop
KAVRAMLAR: Geometrik şekil: Çember, daire
ÖĞRENME SÜRECİ
• Hulahoplar çocuklara gösterilir. Adı, ne işe yaradığı ve şekli
ile ilgili sohbet edilir. Bellerinde veya kollarında hulahop çevirme denemeleri yapmaları için çocuklara fırsat verilir.
• Daire şeklindeki karton ile hulahop yan yana tutulur. İkisinin
de şekli sorulur. Daire hulahopun içine geçirilerek çocuklara
çember ve dairenin farkı açıklanır.
• Çember şeklindeki nesneler hakkında beyin fırtınası yapılır
(simit, bilezik vb).
• Çember şeklindeki hulahopla oyunlar oynanacağı söylenir.
• Çocuklar sırayla gelir ve dik bir şekilde hulahopu döndürme
çalışması yapar (topaç gibi).
• Her çocuk döndürme hareketi yaptıktan sonra hulahopun
yanına küçük bir top getirilir.
• İkisi ile nasıl bir oyun oynanabileceği sorulur.
• Çocuklar ayakla vurarak topu dik tutulan hulahopun içinden
geçirmeye çalışır. Yapılan ayak atışını yakalamak için de çocuklar sırayla görevlendirilirler.
• Hulahop aynı pozisyondayken çocuklar tek elle yuvarlayarak
ve karton sopa ile topu çemberden geçirme çalışması yaparlar.
• Her çocuk ayak vuruşu, yuvarlama ve tutmayı deneyimledikten sonra hulahop yine dik ve havada pozisyondayken topu
yerde ritmik olarak sektirme ve basket atma çalışmaları yapılır.
• Hareketlerin her çocuk tarafından yapılmasının ardından
“Sıranın size gelmesi için sabırsızlandınız mı? Sıra beklemek
hakkında ne düşünüyorsunuz? Sıra beklerken zorlandınız mı?
Neden? Sabırsızlıkla nasıl baş ediyorsunuz? Herkes istediği
anda istediğini yapsaydı hayatımız nasıl olurdu? Arkadaşın sıkıldı diye senin oyun oynamana izin verilmese ne hissedersin?
vb.” sorular sorularak çocuklarla öz denetim hakkında sohbet
edilir.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız nesnenin adı neydi?
• Hulahopun şekli nedir?
• Çevremizde çember şeklinde neler var?
• Çemberle yaptığımız hareketlerden hangisi ilgini çekti?
• İstediğimiz her şeyi her an yapabilir miyiz? Neden?
• Başkalarının canı sıkıldı diye senin bazı haklarını elinden
alsalar ne hissedersin? Neden?
• İnsanların hangi hakları vardır?
• Başkalarının haklarını korumak için ne yapmamız gerekir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, daire şekli
ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere öz denetim hakkında bilgilendirme notu gönderilebilir. Çocuklarının öz denetim becerilerini desteklemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, yetersizlik durumuna göre hareket etkinliklerinde büyük top kullanmak, çember tutucu görevi vermek, oyunların eşli oynanmasını
sağlamak gibi düzenlemeler yapılabilir.
ÖNERİLER
• İki hulahopla eş zamanlı çalışma yürütülmesi çocukların
sıkılmasını önleyecektir.
• Hulahop bulunmama durumunda sert hortum ile oluşturulmuş veya sert urgan ip ile oluşturulmuş çemberlerle de etkinlik
yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.)
SDG: K6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haklarını söyler. Başkalarının hakları olduğunu söyler. Haksızlığa
uğradığında neler yapabileceğini söyler. Başkalarının haklarını
korumak için ne yapması gerektiğini söyler.)
MG: K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Bireysel olarak nesneleri kontrol eder. Küçük top ile omuz üzerinden
atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Duran topa koşarak gelip
ayakla vurur. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. Raket/sopa
ile sabit topa vurur. Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir.
Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar. Nesneleri kaldırır. Nesneleri taşır.)
K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri döndürür.)
MATERYALLER: İki adet hulahop, iki küçük top, iki adet rulo karton, hulahopun içine tam olarak girecek büyüklükte kartondan hazırlanmış bir daire
SÖZCÜKLER: Hulahop
KAVRAMLAR: Geometrik şekil: Çember, daire
ÖĞRENME SÜRECİ
• Hulahoplar çocuklara gösterilir. Adı, ne işe yaradığı ve şekli
ile ilgili sohbet edilir. Bellerinde veya kollarında hulahop çevirme denemeleri yapmaları için çocuklara fırsat verilir.
• Daire şeklindeki karton ile hulahop yan yana tutulur. İkisinin
de şekli sorulur. Daire hulahopun içine geçirilerek çocuklara
çember ve dairenin farkı açıklanır.
• Çember şeklindeki nesneler hakkında beyin fırtınası yapılır
(simit, bilezik vb).
• Çember şeklindeki hulahopla oyunlar oynanacağı söylenir.
• Çocuklar sırayla gelir ve dik bir şekilde hulahopu döndürme
çalışması yapar (topaç gibi).
• Her çocuk döndürme hareketi yaptıktan sonra hulahopun
yanına küçük bir top getirilir.
• İkisi ile nasıl bir oyun oynanabileceği sorulur.
• Çocuklar ayakla vurarak topu dik tutulan hulahopun içinden
geçirmeye çalışır. Yapılan ayak atışını yakalamak için de çocuklar sırayla görevlendirilirler.
• Hulahop aynı pozisyondayken çocuklar tek elle yuvarlayarak
ve karton sopa ile topu çemberden geçirme çalışması yaparlar.
• Her çocuk ayak vuruşu, yuvarlama ve tutmayı deneyimledikten sonra hulahop yine dik ve havada pozisyondayken topu
yerde ritmik olarak sektirme ve basket atma çalışmaları yapılır.
• Hareketlerin her çocuk tarafından yapılmasının ardından
“Sıranın size gelmesi için sabırsızlandınız mı? Sıra beklemek
hakkında ne düşünüyorsunuz? Sıra beklerken zorlandınız mı?
Neden? Sabırsızlıkla nasıl baş ediyorsunuz? Herkes istediği
anda istediğini yapsaydı hayatımız nasıl olurdu? Arkadaşın sıkıldı diye senin oyun oynamana izin verilmese ne hissedersin?
vb.” sorular sorularak çocuklarla öz denetim hakkında sohbet
edilir.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız nesnenin adı neydi?
• Hulahopun şekli nedir?
• Çevremizde çember şeklinde neler var?
• Çemberle yaptığımız hareketlerden hangisi ilgini çekti?
• İstediğimiz her şeyi her an yapabilir miyiz? Neden?
• Başkalarının canı sıkıldı diye senin bazı haklarını elinden
alsalar ne hissedersin? Neden?
• İnsanların hangi hakları vardır?
• Başkalarının haklarını korumak için ne yapmamız gerekir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, daire şekli
ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere öz denetim hakkında bilgilendirme notu gönderilebilir. Çocuklarının öz denetim becerilerini desteklemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, yetersizlik durumuna göre hareket etkinliklerinde büyük top kullanmak, çember tutucu görevi vermek, oyunların eşli oynanmasını
sağlamak gibi düzenlemeler yapılabilir.
ÖNERİLER
• İki hulahopla eş zamanlı çalışma yürütülmesi çocukların
sıkılmasını önleyecektir.
• Hulahop bulunmama durumunda sert hortum ile oluşturulmuş veya sert urgan ip ile oluşturulmuş çemberlerle de etkinlik
yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."