Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Sanat etkinliği(boyama çalışmaları)
Matematik Etkinliğinin Adı:Sebze baskısı
Kavram:Bütün-yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:Çocuk sayısına yetecek kadar;patates,soğan,elma,limon,havuç,suluboya,kağıt
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim alanı:Bilişsel Alan,Özbakım Becerileri
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 1.Bir bütünün parçasını söyler.
2.Uygun şekil ve nesneleri iki eş parçaya böler.
3.İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
4.Nesneler arasında yarım olanı gösterir.
Özbakım Becerileri
Amaç 1.Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar 2.El ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
Öğrenme Süreci:Öğretmen çocukları “U” şeklinde oturtur.Getirmiş olduğu sebzeleri çocuklara tanıtır.Daha sonra elmalardan birisini iki eş parçaya böler.Çocuklara yarım elmaları gösterip ne olduklarını sorar.Bu yarımların birbirine benzeyip benzemediklerini,diğer bölünmemiş elmalardan farkının ne olduğunu sorar.İki yarım elmaları birleştirdiğinde bir bütün elde ettiğini gösterir.Daha sonra sırayla diğer iki eş parçaya bölmelerini ister.Sonra çocukları masalara yönlendirir ve suluboyalarını dağıtır.Çocuklara bölmüş oldukları sebzeleri dağıtır.Çocuklara kağıt vererek sebzeleri suluboya ile boyayıp baskı tekniğini uygulamalarını ister.Yalnız bunu temiz bir şekilde yapmalarını,etkinliğin bitiminde sınıfın en temiz öğrencisini seçeceğini söyler.Etkinliğini bitiren çocuk suluboyasını yerine koyup elini yıkar.Öğretmen çocukların yaptığı etkinlikleri,isimlerini ve tarihi yazarak panoya asar.Daha sonra sınıfın en temiz öğrencisini seçer.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı:Sebze baskısı
Kavram:Bütün-yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:Çocuk sayısına yetecek kadar;patates,soğan,elma,limon,havuç,suluboya,kağıt
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim alanı:Bilişsel Alan,Özbakım Becerileri
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 1.Bir bütünün parçasını söyler.
2.Uygun şekil ve nesneleri iki eş parçaya böler.
3.İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
4.Nesneler arasında yarım olanı gösterir.
Özbakım Becerileri
Amaç 1.Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar 2.El ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
Öğrenme Süreci:Öğretmen çocukları “U” şeklinde oturtur.Getirmiş olduğu sebzeleri çocuklara tanıtır.Daha sonra elmalardan birisini iki eş parçaya böler.Çocuklara yarım elmaları gösterip ne olduklarını sorar.Bu yarımların birbirine benzeyip benzemediklerini,diğer bölünmemiş elmalardan farkının ne olduğunu sorar.İki yarım elmaları birleştirdiğinde bir bütün elde ettiğini gösterir.Daha sonra sırayla diğer iki eş parçaya bölmelerini ister.Sonra çocukları masalara yönlendirir ve suluboyalarını dağıtır.Çocuklara bölmüş oldukları sebzeleri dağıtır.Çocuklara kağıt vererek sebzeleri suluboya ile boyayıp baskı tekniğini uygulamalarını ister.Yalnız bunu temiz bir şekilde yapmalarını,etkinliğin bitiminde sınıfın en temiz öğrencisini seçeceğini söyler.Etkinliğini bitiren çocuk suluboyasını yerine koyup elini yıkar.Öğretmen çocukların yaptığı etkinlikleri,isimlerini ve tarihi yazarak panoya asar.Daha sonra sınıfın en temiz öğrencisini seçer.
Değerlendirme: