Tarih:05.05.2011
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Oyun Etkinliği(ısındırıcı oyun)
Matematik Etkinliğinin Adı:Karpuz Kırma Oyunu
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Karpuz
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı:Sosyal-Duygusal Alan,Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 1.Bir bütünün parçalarını söyler.
Öğrenme Süreci:Eğitimci sınıfa getirdiği karpuzu masanın üzerine koyarak “bütün-yarım” kavramıyla ilgili kısa bir tekrar yapar.Sonra karpuzu ikiye böler.Sınıftaki çocukların adedince karpuzu dilimleyerek çocuklara dağıtır.Çocuklar karpuzu yer ve öğretmen oyunu anlatır. “Çocuklar,ben ‘başla’ dediğimde siz önünüzdeki karpuz kabuğunu on parçaya bölmeye çalışacaksınız.İlk böle üç kişi oyunu kazanmış olacak.”der.İlk bölen üç kişi alkışlandıktan sonra öğretmen bu parçaları birleştirmelerini ister.İlk bitiren çocuk alkışlanır.
Değerlendirme:
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Oyun Etkinliği(ısındırıcı oyun)
Matematik Etkinliğinin Adı:Karpuz Kırma Oyunu
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Karpuz
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı:Sosyal-Duygusal Alan,Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 1.Bir bütünün parçalarını söyler.
Öğrenme Süreci:Eğitimci sınıfa getirdiği karpuzu masanın üzerine koyarak “bütün-yarım” kavramıyla ilgili kısa bir tekrar yapar.Sonra karpuzu ikiye böler.Sınıftaki çocukların adedince karpuzu dilimleyerek çocuklara dağıtır.Çocuklar karpuzu yer ve öğretmen oyunu anlatır. “Çocuklar,ben ‘başla’ dediğimde siz önünüzdeki karpuz kabuğunu on parçaya bölmeye çalışacaksınız.İlk böle üç kişi oyunu kazanmış olacak.”der.İlk bölen üç kişi alkışlandıktan sonra öğretmen bu parçaları birleştirmelerini ister.İlk bitiren çocuk alkışlanır.
Değerlendirme: