Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları
Matematik Etkinliğinin Adı:Meyveler
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Her çocuğa bilişsel etkinlik kağıdı
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar 2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 4.Nesneler arasında yarım olanı gösterir.
Öğrenme Süreci:Öğretmen,önceden hazırladığı ‘U’ şeklindeki masalara çocukları oturtur.Çocuklara daha önceden öğrettiği ‘bütün-yarım’ kavramını tekrar eder.Sonra çocuklara bilişsel etkinlik ile ilgili kağıtları dağıtır.Yönergeyi çocuklara okur.Yönerge: “Bütün olan nesneleri kırmızıya,yarım olan nesneleri maviye boya.”Çocukların yönergeye uygun uygulama yapmalarına izin verir.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı:Meyveler
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Her çocuğa bilişsel etkinlik kağıdı
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar 2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar 4.Nesneler arasında yarım olanı gösterir.
Öğrenme Süreci:Öğretmen,önceden hazırladığı ‘U’ şeklindeki masalara çocukları oturtur.Çocuklara daha önceden öğrettiği ‘bütün-yarım’ kavramını tekrar eder.Sonra çocuklara bilişsel etkinlik ile ilgili kağıtları dağıtır.Yönergeyi çocuklara okur.Yönerge: “Bütün olan nesneleri kırmızıya,yarım olan nesneleri maviye boya.”Çocukların yönergeye uygun uygulama yapmalarına izin verir.
Değerlendirme: