Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Müzik Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı:Brap Brap
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:30-35 dakika
Materyaller: -
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim Alanı:Sosyal-Duygusal Alan,Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 3.Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
Dil Alanı
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar 1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Öğrenme Süreci: *Nefes açma çalışmaları:Eğitimci,çocukları “U” şeklinde oturttuktan sonra şunları söyler: “Çocuklar bir arkadaşınızın doğum gününe gittiniz.Evini süslemek için balonları şişirmeniz gerekiyor.Haydi hep beraber şişirelim(Üff-Üff-Üff).Şimdi de arkadaşımızın doğum günü pastası geldi.Arkadaşımız mumları beraber söndürmemizi istiyor.Haydi hep beraber söndürelim(Üff-Üff-Üff).
*Şarkı söyleme:Daha sonra çocuklara aşağıdaki “Brap Brap” şarkısı öğretilir.Ve şarkıda yapılan hareketler çocuklara gösterilir.Çocukların şarkıyı söylemesine imkan verilir.Doğru telaffuz edemedikleri kelimelerde yardımcı olunur.
Brap Brap
Ben tüm elmayı yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm limonu yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm ekmeği yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm armudu yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı:Brap Brap
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:30-35 dakika
Materyaller: -
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim Alanı:Sosyal-Duygusal Alan,Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 3.Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
Dil Alanı
Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar 1.Nefesini doğru kullanır.
2.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Öğrenme Süreci: *Nefes açma çalışmaları:Eğitimci,çocukları “U” şeklinde oturttuktan sonra şunları söyler: “Çocuklar bir arkadaşınızın doğum gününe gittiniz.Evini süslemek için balonları şişirmeniz gerekiyor.Haydi hep beraber şişirelim(Üff-Üff-Üff).Şimdi de arkadaşımızın doğum günü pastası geldi.Arkadaşımız mumları beraber söndürmemizi istiyor.Haydi hep beraber söndürelim(Üff-Üff-Üff).
*Şarkı söyleme:Daha sonra çocuklara aşağıdaki “Brap Brap” şarkısı öğretilir.Ve şarkıda yapılan hareketler çocuklara gösterilir.Çocukların şarkıyı söylemesine imkan verilir.Doğru telaffuz edemedikleri kelimelerde yardımcı olunur.
Brap Brap
Ben tüm elmayı yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm limonu yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm ekmeği yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Ben tüm armudu yarıya bölerim
Şöyle böyle koyup yerimde dönerim
Brap brap brap
Brap brap brap
Değerlendirme: