- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Buğday Nerede Yetişir? (Ekmek, Buğday, Önce-Şimdi-Sonra)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Drama ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini
söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın yapıldığı
malzemeyi söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesnelere ipe vb. dizer.)
MATERYALLER: Türkiye haritası, buğday keseler, boncuk makarna, ip
SÖZCÜKLER: Buğday, ekin, değirmen, öğütmek, biçmek
KAVRAMLAR: Zaman: Önce-şimdi-sonra
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan gözlerini kapatmaları istenir. Önceden hazırlanmış, içleri buğday ile dolu minik keseler çocuklara verilir. Dokunarak içindekinin şeklini, dokusunu, boyutunu ve ne olduğunu
tahmin etmeleri istenir. Tahminleri sonrasında keselerin içine
bakmaları sağlanır.
• Çocuklara Türkiye haritasında İç Anadolu Bölgesi’nin yeri
gösterilerek ülkemizde buğdayın en çok bu bölgede yetiştiği,
buğdayın beslenmemiz için önemli olduğu söylenir. “Çocuklar
sizce buğdaydan bizim için önemli olan hangi besin elde ediliyor?” sorusu sorularak çocukların doğru cevabı bulmasına rehberlik edilir.
• Ardından verilen yönergelerle buğdayın ekmeğe dönüşüm
aşamaları canlandırılır.
• Çocuklar yönergelere göre öykünmeler yapar. “Çocuklar şimdi siz bir buğday tanesisiniz. Ben sizi toprağa ekiyorum, suluyorum, büyüyorsunuz. Başak oluyor sonra ekin oluyorsunuz. Şimdi sizi biçmeye geliyorlar haydi bakalım bir o tarafa bir bu tarafa.
Şimdi değirmendesiniz, değirmende öğütülüp un olacaksınız.
Minicik olun daha da minicik. Şimdi fırıncılar sizi aldılar ekmek
yapacaklar. Yoğruluyorsunuz, minik minik ekmekler olun. Haydi
bakalım! Pişmek için fırına. Sıcacık çok lezzetli bir ekmeksiniz,
yerim sizi” diyerek canlandırma bitirilir.
• Çocuklara “Önce buğdaydınız sonra un oldunuz şimdi ise ekmeksiniz.” denerek önce şimdi sonra kavramına vurgu yapılır.
• Canlandırmanın sonunda "Sandalyeleriniz sizin eviniz ve siz
ekmekler şimdi evlerinize gidiyorsunuz." denilerek masalara
geçilir. Masalara makarnalar ve çeşitli ipler konarak çocukların
boncuk makarnaları ipe dizmeleri istenilir. Bu esnada makarnanın da undan yapılan bir yiyecek olduğu vurgulanır.
DEĞERLENDİRME
• Keselerin içinden ne çıktı?
• Buğday en çok nerede yetişiyormuş?
• İç Anadolu Bölgesi’nde yetişen ürünleri hatırlıyor musun?
• Ekmeğin yapılış aşamaları nelerdir?
• Ekmek ağaçta yetişseydi nasıl olurdu?
• Buğdaylar önce hangi aşamalardan geçiriliyor? Sonra ne oluyor?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte fırına giderek ekmek yapım
aşamalarını gözlemlemeleri istenebilir.
• Mesleği unlu mamullerle ilgili olan bir veli varsa okula davet
edilerek işiyle ilgili sohbet edilebilir.
• Bir veli okula davet edilerek çocuklarla birlikte kurabiye vb.
yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuk varsa, çocuğa yönelik kurulacak cümleler basit, kısa olmalı jest ve
mimiklerle cümleler daha dikkat çekici hale getirilmelidir.
ÖNERİLER
• Çocuklarla birlikte, mısırlar doğrayıcıdan geçirilerek kendi unlarını yapmalarına fırsat verilebilir. Yaptıkları unlarla kek yapabilirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Drama ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini
söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın yapıldığı
malzemeyi söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesnelere ipe vb. dizer.)
MATERYALLER: Türkiye haritası, buğday keseler, boncuk makarna, ip
SÖZCÜKLER: Buğday, ekin, değirmen, öğütmek, biçmek
KAVRAMLAR: Zaman: Önce-şimdi-sonra
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan gözlerini kapatmaları istenir. Önceden hazırlanmış, içleri buğday ile dolu minik keseler çocuklara verilir. Dokunarak içindekinin şeklini, dokusunu, boyutunu ve ne olduğunu
tahmin etmeleri istenir. Tahminleri sonrasında keselerin içine
bakmaları sağlanır.
• Çocuklara Türkiye haritasında İç Anadolu Bölgesi’nin yeri
gösterilerek ülkemizde buğdayın en çok bu bölgede yetiştiği,
buğdayın beslenmemiz için önemli olduğu söylenir. “Çocuklar
sizce buğdaydan bizim için önemli olan hangi besin elde ediliyor?” sorusu sorularak çocukların doğru cevabı bulmasına rehberlik edilir.
• Ardından verilen yönergelerle buğdayın ekmeğe dönüşüm
aşamaları canlandırılır.
• Çocuklar yönergelere göre öykünmeler yapar. “Çocuklar şimdi siz bir buğday tanesisiniz. Ben sizi toprağa ekiyorum, suluyorum, büyüyorsunuz. Başak oluyor sonra ekin oluyorsunuz. Şimdi sizi biçmeye geliyorlar haydi bakalım bir o tarafa bir bu tarafa.
Şimdi değirmendesiniz, değirmende öğütülüp un olacaksınız.
Minicik olun daha da minicik. Şimdi fırıncılar sizi aldılar ekmek
yapacaklar. Yoğruluyorsunuz, minik minik ekmekler olun. Haydi
bakalım! Pişmek için fırına. Sıcacık çok lezzetli bir ekmeksiniz,
yerim sizi” diyerek canlandırma bitirilir.
• Çocuklara “Önce buğdaydınız sonra un oldunuz şimdi ise ekmeksiniz.” denerek önce şimdi sonra kavramına vurgu yapılır.
• Canlandırmanın sonunda "Sandalyeleriniz sizin eviniz ve siz
ekmekler şimdi evlerinize gidiyorsunuz." denilerek masalara
geçilir. Masalara makarnalar ve çeşitli ipler konarak çocukların
boncuk makarnaları ipe dizmeleri istenilir. Bu esnada makarnanın da undan yapılan bir yiyecek olduğu vurgulanır.
DEĞERLENDİRME
• Keselerin içinden ne çıktı?
• Buğday en çok nerede yetişiyormuş?
• İç Anadolu Bölgesi’nde yetişen ürünleri hatırlıyor musun?
• Ekmeğin yapılış aşamaları nelerdir?
• Ekmek ağaçta yetişseydi nasıl olurdu?
• Buğdaylar önce hangi aşamalardan geçiriliyor? Sonra ne oluyor?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte fırına giderek ekmek yapım
aşamalarını gözlemlemeleri istenebilir.
• Mesleği unlu mamullerle ilgili olan bir veli varsa okula davet
edilerek işiyle ilgili sohbet edilebilir.
• Bir veli okula davet edilerek çocuklarla birlikte kurabiye vb.
yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuk varsa, çocuğa yönelik kurulacak cümleler basit, kısa olmalı jest ve
mimiklerle cümleler daha dikkat çekici hale getirilmelidir.
ÖNERİLER
• Çocuklarla birlikte, mısırlar doğrayıcıdan geçirilerek kendi unlarını yapmalarına fırsat verilebilir. Yaptıkları unlarla kek yapabilirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."